ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات به این زودی ها کنار نمی رود

| چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

در حالی که بیش از یک سال از ابلاغ سیاست‌های کلان اصل 44 مبتنی بر واگذاری تصدی‌گری دولتی در مخابرات می‌گذرد، شرکت ارتباطات سیار، با نقض این سیاست‌ها، نه تنها حجم تصدی‌گری خود را به میزان 20 درصد قانونی کاهش نداده، بلکه به میزان 120 درصد نیز افزایش داده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، بر پایه بند «الف» سیاست‌های کلان اصل 44، دولت موظف است، در صنعت مخابرات، همه فعالیت‌های خود را به استثنای شبکه‌های مادر مخابراتی و امور واگذاری فرکانس، سالانه 20 درصد کاهش داده و تا پایان برنامه چهارم توسعه واگذار کند و به هیچ وجه حق آغاز فعالیت جدید در این حوزه را ندارد، اما شرکت ارتباطات سیار، نه تنها حجم فعالیت خود را از پنج میلیون شماره در سال گذشته به ده میلیون شماره در پایان تابستان و پانزده میلیون شماره در پایان سال جاری رسانده است، بلکه قصد دارد با ارائه سیم‌کارت اعتباری، حجم فعالیت‌های خود را افزایش دهد.
این در حالی است که با همکاری نکردن دولت، امکان رشد و توسعه بخش خصوصی در صنعت مخابرات به شدت محدود شده است و اپراتورهای غیردولتی دوم و سوم و همچنین اپراتور اعتباری از برنامه اجرایی خود عقب هستند.
گفته می‌شود، درآمد هنگفت شرکت ارتباطات سیار از شبکه‌ تلفن همراه، یکی از علل اصلی نقض سیاست‌های کلی اصل 44 در صنعت مخابرات است.

این در حالی است که کیفیت شبکه تلفن همراه کنونی به شدت پایین بوده و افزایش 100 درصدی این بخش تا پایان امسال و ثبت نام جدید تلفن همراه دایمی و اعتباری، بر مشکلات این شبکه خواهد افزود.

  • ۸۵/۰۵/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">