ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات خصوصی شرایط را عوض می کند

| سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، نگاه مدیران دولتی به برگزاری نمایشگاه تلکام، بیشتر جنبه تبلیغاتی است تا جنبه حضور موثر و کاربردی.

به گزارش خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی(تلکام)، دکتر "داود زارعیان" با بیان این مطلب گفت: تلکام طی برگزاری هشت دوره خود به صورت نسبی موفق بوده است اما آسیب‌های موجود در بخش تولید و تجهیزات مخابراتی باعث شده که تلکام آن طور که باید به رسالت خودش عمل نکند.

وی افزود: از طرفی شاید امسال، فضای جدید رقابتی ایجاد شده در جامعه، هم شرکت‌های خدماتی و هم شرکت‌های تولیدی را وارد عرصه جدیدی کند.

وی، نهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام را متفاوت از سال‌های گذشته دانست و افزود: من فکر می‌کنم شرایط تلکام نهم با دیگر تلکام‌های برگزار شده متفاوت است زیرا نهمین تلکام در شرایطی برگزار می شود که شرکت مخابرات ایران در فرایند واگذاری قرار گرفته و درحال حاضر نیز 5 درصد از آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

زارعیان ادامه داد: در عین حال شرکت ایرانسل هم به عنوان اپراتور دوم با توجه به جایگاه نسبتا خوب خود در جامعه، حرف‌های جدیدی را برای گفتن دارد. همچنین برگزاری مزایده اپراتور سوم نیز مزید برعلت خواهد بود که امسال تلکام نهم متفاوت‌تر از آنچه تاکنون برگزار شده است، باشد.

به اعتقاد مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، فضای تلکام نهم تا حدودی فضای رقابتی تری نسبت به سال های گذشته خواهد بود و این فضا محلی برای خودنمایی شرکت‌های این حوزه را فراهم خواهد کرد.

وی دولتی بودن و انحصار در مخابرات را از جمله عواملی دانست که موجب عدم حضور چشمگیر شرکت ها در نمایشگاه های دوره های قبل شده و افزود: شاید در تلکام‌های سال‌های قبل برای شرکت‌ها تفاوتی نمی کرد که با چه شکل و محتوایی حضور داشته باشند، ولی در این مقطع و با وجود حضور اپراتور خصوصی در کنار فرایند خصوصی شدن مخابرات ایران، به طور حتم شاهد تفاوت جدی در حضور شرکت‌ها خواهیم بود.

براساس این گزارش، نهمین نمایشگاه بین المللی تلکام، 2 الی 5 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

  • ۸۷/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">