ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات لینک پشتیبانی داشته باشد

| دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۸۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر یک ‪ ICP(‬ارایه‌دهنده خدمات پهنای باند) گفت: مخابرات و شرکت‌های فعال در زمینه ‪ IT‬باید لینک ‪ ) Back up‬پشتیبانی) برای ارتباط به‌ستون اصلی اینترنت داشته باشد تا در مواقعی مانند قطعی فیبر نوری کشور در فجیره مشکلات اینچنینی و کاهش پهنای باند پیش نیاید.
در پی قطع شبکه فیبرنوری کشور صبح روز پنجشنبه گذشته از مسیر فجیره در امارات متحده عربی، ‪ ۹۰‬درصد از شبکه اینترنتی و تا ‪ ۸۰‬درصد از کانال صوتی کشور افت کرد.
بخش اعظم شبکه اینترنت در جهان و نیز شبکه سیگنالی که پیامهای کوتاه تلفن همراه (‪ (SMS‬از طریق آن ارسال می‌شود، به‌وسیله شبکه فیبرنوری ارتباط می‌یابند.
از آنجا که اختلال در شبکه فیبرنوری ایران و امارات با موسم حج همزمان شد، گفت و گوهای حجاج ایرانی از طریق شبکه تلفن ثابت با ایران و نیز ارسال پیامهای کوتاه توسط آنان از طریق سرویس رومینگ تلفن همراه عربستان، تحت تاثیر قرار گرفت.
"عبداله فاتح" در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: در حال حاضر بسیاری از کاربران از سرعت اینترنت ناراضی بوده و سرعت اینترنت به دلیل کاهش پهنای باند پایین آمده است.
وی ادامه داد: برخی از ‪ICP‬ها پشتیبانی (‪ (Back up‬داشته و از قطع شدن اینترنت برای کاربرانشان جلوگیری کرده‌اند.
وی تصریح کرد: ‪ICP‬ها ارتباط به اینترنت را از طریق ماهواره داشته و اگر لینک مخابرات قطع شود، ‪ICP‬ها ارتباطشان از طریق ماهواره برقرار می ماند، در نتیجه افت پهنای باند جبران می‌شود.
مسوول بخش وب‌یک ‪ ISP‬نیز گفت: در حال حاضر به دلیل قطع فیبر نوری کشور در فجیره ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، کاربران به دلیل سرعت پایین نیم توانند به اینترنت وصل شوند.
"محمد علی جونگی" با اشاره به اینکه سایر کشورها دارای سیستم ‪Back up‬ (پشتیبانی) هستند، افزود: شرکت مخابرات ایران نیز باید برای این مواقع اضطراری یک سیستم پشتیبانی برای ارتباط به اینترنت داشته باشد.
به گفته وی، با وجود سیستم "بک آپ" یا "پشتیبانی" پهنای باند به صورت ممتد ادامه می‌یابد.
جونگی تصریح کرد: فیبر نوری به این طریق است که اطلاعات با سرعت نور به صورت تابش و باز تابش انتقال پیدا می‌کند و هنگامی که قطع شود اتصال دو نقطه دشوار است.
وی افزود: به احتمال بسیار این مشکل تا روز سه‌شنبه سیزدهم دی ماه نیز برطرف نخواهد شد و به دلیل اینکه فیبر نوری مذکور در دریا قطع شده، کار اتصال آن مشکل می‌باشد.

  • ۸۴/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">