ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخالفان اجرای شبنم قاچاقچی هستند

| يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۰۵:۵۷ ب.ظ | ۱ نظر

مدیر شبکه بازرسی و نظارت مردمی اعلام کرد: تاکنون بیش از 130 میلیون بارکد دوبعدی شبنم روی انواع کالاهای مشمول طرح الصاق شده است . همچنین واردکنندگان درهنگام ثبت سفارش کالا، برچسب شبنم را از طریق سامانه شبنم درخواست داده که پس از ورود به کشور و طی مراحل گمرکی ، نسبت به الصاق آن بر روی کالا توسط اپراتورهای مجاز اقدام می نمایند .

روابط عمومی شبنم – غلامرضا نوری زاده گفت : وارد کنندگان رسمی استقبال خیلی خوبی از طرح شبنم که با استفاده از فن آوری بارکد دوبعدی اجرا می شود، داشته و در جایگاه پشتیبان این طرح ظاهر شده اند چنان که مجمع عالی واردات از ابتدای اجرای این پروژه تا کنون جزو همکاران نزدیک طرح در پیشبرد این پروژه بوده است .

وی افزود : قاچاقچیان و افرادی که ساماندهی بازار و مقابله با قاچاق به ضررشان تمام می شود و جلوی کسب درآمد نا مشروعشان گرفته می شود ، از مخالفان سرسخت این پروژه هستند .

نوری زاده گفت : این طرح دارای مصوبه قانونی هیات دولت و مجلس شورای اسلامی بوده و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، گمرک جمهوری اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت ، سازمان استاندارد و مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات از جمله همکاران این پروژه به شمار می روند .

گفتنی است طرح شبنم به عنوان یکی از پیشرفته ترین روش های پیگیری و ردیابی کالا از یکم اردیبهشت ماه به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است ، دراین طرح بیش از یازده گروه کالایی از طریق الصاق برچسب کد رهگیری شناسایی می شوند .

در حقیقت این طرح برای نشان دادن اصالت یک کالا وعدم قاچاق بودن آن استفاده می‌شود. رهگیری و شناسایی توسط یک گوشی موبایل که نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده‌باشد، قابل انجام است.

روش دیگر برای اطمینان از اصالت کالا، پیامک کردن کد 16 رقمی روی کالا به سامانه‌است و مشتری می‌تواند اطلاعات روی کالا را با اطلاعات دریافتی از سامانه تطبیق داده و در صورت مغایرت، به سیستم بازرسی گزارش دهد.

  • ۹۱/۰۴/۲۵

نظرات  (۱)

والا قبلا شامپوی نیوارو میگرفتیم 4500 یا 5000 تومن بابارکد گمرک با ورود طرح شبنم شده 6000 الی 6500؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">