ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخالفت شهریاری با تشکیل سازمان فناوری اطلاعات

| يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰۱:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

ایجاد سازمان فناوری اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر برای رفع مشکلات درون وزارتی است تا حل مشکلات مملکتی.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در نشستی با حضور خبرنگاران در پاسخ به نظر وی در خصوص تشکیل سازمان فناوری اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : عده ای در صدد در دست گرفتن آی تی در وزارت ارتباطات هستند که ما مخالف این موضوع بوده و معتقدیم که راهبری فناوری اطلاعات باید فراوزارتی باشد.

وی تشکیل سازمان فناوری اطلاعات را رفع مشکلات درون وزارت ارتباطات دانست تا رفع مشکلات مملکتی و گفت : من نمی بینم که آن سازمان بتواند فراسازمانی عمل کند.

وی ادامه داد: ما از اصل تاسیس سازمان فرا بخشی برای هدایت فناوری اطلاعات حمایت کرده ایم اما وزارت ارتباطات قصد دارد با ادغام یک شورا و معاونت و شرکت درون خود چیزی در تشیکلات خود بسازد که ما مخالف این موضوع هستیم.
اولتیماتوم به مجری تکفا

اما به گفته دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی، همه شرایط پیشبرد پروژه تکفا 2 از سوی کارفرما فراهم است، و هر گونه تعلیق و تاخیر فقط متوجه مجری پروژه است.

وی و در مواجهه با سؤالات خبرنگاران در خصوص «پروژه تدوین برنامه جامع راهبردی فناوری اطلاعات ایران»(تکفا 2) اعلام کرد با پیگیری این شورا، مشکلات اساسی رفع شده و با تخصیص بودجه مربوطه، از نظر کارفرما شرایط برای ادامه پروژه کاملا فراهم است.

حمید شهریاری با اعلام وجود «شرایط پیچیده» پیرامون این پروژه، ایجاد وقفه در اجرای تکفا 2 را متوجه شرکت مجری دانست، که به دلایلی از جمله مشکلات داخلی، عدم پیشرفت پروژه را موجب شده است.

به گفته کارفرمای طرح تکفا، در حال حاضر توپ در زمین مجری این طرح است و از خبرنگاران نیز خواست تا به سراغ مجری این طرح رفته و از ایشان خواستار پاسخ گویی در تدوین تکفا باشند.

به گفته دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی، جهت ادامه سریع مراحل به مجری تذکر داده شده است تا هر مشکل مربوط به توقف طولانی پروژه رفع گردد.

شهریاری افزود: «به مجری اولتیماتوم داده‌ایم که چنانچه تا پایان سال 86 مسئله تکفا2 به سرانجام نرسد، از ادامه آن صرفنظر کرده و در ادامه این پروژه تجدیدنظر خواهیم نمود.»

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی همچنین وعده داد که به زودی در خصوص این پروژه نیمه‌تمام، یک نشست خبری مستقل برگزار نموده و به همه سؤالات در این زمینه پاسخ خواهد داد.

این در حالی است که شهریاری مدتی پیش و در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود که نشست خبری تکفا2 را در تیر ماه برگزار خواهد کرد.
تضمین ادامه تسما با مدیران بعدی

شهریاری در پاسخ به این پرسش که با توجه به بلاتکلیفی دو ساله طرح تکفا که تا پایان سال جاری نیز در همین وضع باقی خواهد ماند، چه تضمینی برای سرنوشتی مشابه برای ادامه طرح تسما وجود دارد گفت : این موضوع را باید از مدیران بعدی بخواهید ولی تا زمانی که ما هستیم این طرح ادامه خواهد یافت.
طرح تسما در دست تدوین

شهریاری در ادامه جلسه و در پاسخ به عدم ارایه ویراست نهایی طرح تسما نیز گفت : این طرح در دست تدوین است.

وی در خصوص تفاوت خرید محتوای الکترونیکی با اقدام مشابه سازمان تبلیغات اسلامی در خرید محتوای الکترونیکی گفت : نقطه اشتراک ما حمایت از تولید محتواست امات تفاوت تسما این است ما ادعای مالکیتی بر محتوای تولید کننده نداریم و ارتباط تجاری تولیدکننده با محتوا قطع نمی شود.
شاهکاری به نام تسما

در بخش دیگری از این جلسه شهریاری برگزاری و جذب بودجه تسما را در تشکیلات دولتی یه شاهکار و معجزه دانست و گفت : طرح «تسما» در سال 85 طراحی شد و طی 7 ماه گذشته پروژه‌های متعددی در این رابطه اجرا شده است.

وی ادامه داد: در راستای طرح «تسما» جشنواره و نمایشگاه با همین عنوان سیزدهم تا هفدهم شهریور ماه سالجاری برگزار می‌شود.

شهریاری، ایجاد بازار اشتراک محتوا در جهت حمایت از محتوای الکترونیکی تولیدی در بخش خصوصی و ارزیابی فضای الکترونیکی دولت که برای اولین بار اتفاق می‌افتد، اهداف جشنواره «تسما» نام برد.

وی گفت: این نمایشگاه و جشنواره در فضایی به وسعت 3 هزار متر مربع و با حضور 40 مجموعه دولت،‌خبرگزاری‌ها و مطبوعات، شرکت‌های فعال در حوزه تولید محتوا و تخصصی برپا می‌شود.

شهریاری از تخصیص 400 میلیون تومان برای حمایت از کپی رایت در کشور با انجام اموری چون فرهنگ‌سازی و آموزش قضایی خبر داد و گفت: طرحی در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در دست بررسی است تا سامانه حمایت از تولید محتوای الکترونیکی در کنار توجه به حق نشر ‌و تالیف شکل گیرد.

  • ۸۶/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">