ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، معتقد است باتوجه به‌این که هنوز در برخی نقاط کشور مدارس دو و سه شیفته و مدارس استیجاری وجود دارد، راه- اندازی مدارس الکترونیکی در کشور عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی طرح اردوهای هجرت بسیج سازندگی ، "اسدالله عباسی" گفت: وجود مدارس الکترونیکی در کشور ایده‌آل است ، اما در شرایط کنونی نمی‌توان به آن دست یافت.

وی افزود: بسیاری از روستاها و نقاط محروم کشور با خلاء آموزشی، کمبود معلم و تجهیزات اولیه آموزشی مواجه است و تا زمانی که‌این محرومیت‌ها مرتفع نشود، نمی‌توان موضوع راه‌اندازی مدارس الکترونیکی را مطرح کرد.

این نماینده مجلس برغم تاکید بر پیشرفت‌های آموزشی ناشی از اجرای طرح راه‌اندازی مدارس‌الکترونیکی درکشور، به زمینه‌های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: اکثر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان ، نظام آموزشی خود را به سمت آموزش‌های الکترونیکی و مجازی (‪ (IT.ICT‬سوق داده‌اند ، اما برای تولید و پیشرفت نظام آموزشی باید زمینه‌ها نیز فراهم باشد.

وی با اشاره به تصویب اعتبار چهارمیلیارد دلاری مجلس شورای اسلامی برای تجهیز و بهسازی مدارس محروم کشور ، گفت : ما باید در گام نخست ، ساختمان فیزیکی مدارس وتجهیزات و امکانات نظیرآزمایشگاه، کلاس‌های درسی، فضای‌ورزشی مدارس را بهسازی و نوسازی کنیم و سپس به فکر ایجاد مدارس الکترونیکی باشیم.

  • ۸۵/۱۱/۰۱

نظرات  (۱)

مدارس الکترونیکی می توانند دقیقا در جهت تحقق عدالت آموزشی و توزیع بهتر امکانات آموزشی عمل کنند. جای تعجب است که امکانات وسیع آموزش الکترونیکی (که برای مکانهای دورافتاده و روستاها که از کمبود معلم ها و وسایل کمک آموزشی رنج می برند) استفاده نشود. آموزش الکترونیک حتی میتواند راه حلی برای فضای آموزشی فرسوده و کمبود آن در ایران باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">