ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس طی پژوهشی مدل کسب و کار برای مراکز داده اینترنتی در ایران را ارائه کرد که امکان مدیریت پیچیدگی و تبدیل تغییر به فرصت را دراین مراکز فراهم می آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس ، کیوان امینی مجری طرح گفت: استفاد از فناوری اطلاعات در بنگاه ها به عنوان یک ضرورت مورد درخواست مدیران است اما توجه و تمرکز بر روی مباحث فنی ، بهره مندی از آنرا با چالش همراه کرده است.

وی افزود: رویکرد فنی به تنهایی قابلیت پاسخگویی به نیاز مدیران برای بکارگیری فناوری اطلاعات در بنگاه ها را ندارد ، در پاسخ به این چالش روندی در فناوری اطلاعات پدیدار شد این روند حاصل اثر متقابل تجارت و فناوری اطلاعات بر روی یکدیگر است.

وی اظهارداشت: دراین دیدگاه مدیران فناوری اطلاعات منابع و فعالیت های درونی را به گونه ای سامان می دهند که از آنها ارزش قابل بیان ایجاد شود؛ این روند فناوری اطلاعات را مانند یک تجارت معرفی می کند.

امینی گفت: برای توصیف و شناسایی ارزش در یک تجارت یک مدل کسب و کار نیاز است این مدل کسب و کار کاهش پیچیدگی ها ، تسهیل در مدیریت این تجارت فعالیت های درونی با رضایت مشتریان و ایجاد ارزش را فراهم می آورد.

وی در خصوص ضرورت ارائه یک مدل کسب و کار برای این مراکز افزود: مراکز داده اینترنتی یک زیرساخت برای خدمات نوین الکترونیکی و زنجیره ارزش سازمانی محسوب می شوند ، زیر ساخت پیچیده مجموعه فعالیت های درونی گسترده ، سرمایه گذاری اولیه بسیار زیاد ف چابک در تصمیم گیری و ضرورت بروز رسانی فناوری ها همگی بیان کننده اهمیت دیدگاه تجاری و در نتیجه ضرورت ارائه یک مدل کسب و کار برای آن است.

امینی در توضیح مدل ارائه شده گفت: مدل تجارت مرکز داده اینترنتی به صورت یک مدل دو سطحی با استفاده از مدل اجزای کسب و کار فناوری اطلاعات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه روند تهیه این مدل را می توان به دو بخش تقسیم کرد افزود: سطح اول مدل که شامل مقایسه بین مدل کسب و کار ، نیاز سنجی مرکز داده اینترنتی و در نهایت تعیین اجزای پنجاه گانه بوده است ، سطح دوم با مقایسه با مرجع و به روش های مدیریت خدمت آغاز و با انتخاب آنها برای تکمیل مجموعه چهارگانه برای هر یک از اجزا محتوای طرح دوم تهیه شده است.

امینی در پایان تاکید کرد: برای ارزیابی مدل دو سطحی ارائه شده ، توانمندی پاسخگویی مدل به چالش های مدیران مرکز داده اینترنتی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت ، مدل ارائه شده امکان مدیریت پیچیدگی و تبدیل تغییر به فرصت را در این مراکز فراهم می آورد.

این پژوهش با راهنمایی دکتر عباس آسوشه عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تربیت مدرس انجام شد.

  • ۸۹/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">