ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با توجه به حمایت شدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از خصوصی سازی در کشور ، اپراتور خصوصی تلفن ثابت اقدام به فعالیت در تهران و شهرستان‌‏ها کرده ، اما در تهران با مقاومت شدید مدیرعامل شرکت مخابرات این استان مواجه شده است.
دکتر محمد خواجویی ، رییس سندیکای امپراتور خصوصی تلفن ثابت ، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این مطلب ، گفت: وزیر ارتباطات و معاونان وی با خصوصی سازی موافق هستند، اما مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران ، مخالف خصوصی سازی است.

وی ، با بیان این‌‏ که مخابرات استان تهران فعالیت یکی از اپراتورهای خصوصی تلفن ثابت را کاملا متوقف کرده است ، یادآور شد: شرکت مخابرات استان تهران تجهیزات و امکانات ارتباطی به این شرکت‌‏ها را برقرار نمی‌‏کند، ضمن این که در لایه‌‏های میانی مخابرات استان تهران ، در مقابل خصوصی سازی کاملا مقاومت می‌‏شود.

رییس سندیکای اپراتور خصوصی تلفن ثابت ، با تاکید بر این که برخی از مدیران مخابرات ، بخش خصوصی را قبول ندارند ، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ما در منطقه گاندی تهران تجهیزات نصب کردیم ، اما اجازه واگذاری به ما داده نمی‌‏شود چرا که تهران را تنها متعلق به خود می دانند.

وی ، با اشاره به تجهیزات E1 و فیبرنوری که برای اتصال به شبکه مخابراتی باید از سوی شرکت مخابرات تامین شود ، اظهار داشت: مقاومت شدید در رابطه با انجام این کار باعث از بین رفتن تمام انگیزه‌‏هایی شده که دولت جدید برای خصوصی سازی در کشور به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت ضحاکیش ، با تاکید بر حمایت مدیران سایر استان‌‏ها از بخش خصوصی ، یادآور شد: متاسفانه این اتفاق هنوز در تهران رخ نداده ، بنابراین نباید انتظار توسعه بخش خصوصی در این بخش را داشته باشیم.

وی ، بازار تلفن ثابت در تهران را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تقاضای مردم تهران برای تلفن ثابت به قدری است که در منطقه‌‏ای مانند گاندی و یا فرشته تلفن ثابت بیش از یک میلیون تومان به فروش می‌‏رسد.

وی ، افزود: ما می‌‏خواهیم با 100 هزار تومان ، تلفن ثابت را به شهروندان واگذار کنیم ، اما اجازه داده نمی‌‏شود.

دکتر خواجویی ، با بیان این که پیشنهاد بخش خصوصی به شرکت مخابرات استان تهران این بود که در مناطقی که این شرکت تلفن ثابت را پیش فروش کرده و امکان واگذاری ندارد بخش خصوصی فعالیت کند ، اما مورد قبول واقع شد ، تصریح کرد: در صورت حل معضلات این بخش ،‌‏ تلفن ثابت به روز قسطی با امکانات مختلف در تهران واگذار خواهیم کرد.

  • ۸۴/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">