ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مروری بر آخرین واکنش ها و بازتاب ها در مورد ترک سل

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir– درست لحظاتی پس از ایجاد تغییرات لازم و تصویب لایحه ایران سل در مجلس شورای اسلامی اخبار و بازتاب های مختلفی در رسانه ها انعکاس یافت . این واکنش ها نیز بسیار جالب و از ابعاد مختلف بود که ظاهراً ادامه نیز خواهد یافت. در این میان اظهارات افرادی تحت عنوان مقام آگاه آن هم اندکی پس از تصویب لایحه بسیار تامل برانگیز بود.

برای نمونه در حالی که شرکت ترک سل طی اطلاعیه ای اعلام کرد: این

مصوبه ، انعقاد قرارداد امتیاز شروع به فعالیت "ایران سل" را به مخاطره

انداخت ."

در اطلاعیه ترک سل آمده است : "هنوز روند قانونى شدن مصوبه مجلس شوراى اسلامى ایران ادامه دارد و هیات مدیره ترک سل در انتظار نهایى شدن این روند است ."

از سوی دیگر سر و کله مقام های آگاه پیدا شد و هر کدام به نوعی تلاش کردند نسب به ادامه فعالیت ترک سل در ایران اطمینان لازم را بدهند . برای مثال یک مقام آگاه گفته "پروژه بهره برداردوم تلفن همراه (ایران سل)، در اسفند ماه امسال عملیاتی می شود." وی همچنین گفته " شرکت ترکیه اى کاهش ۲۱ درصدى سهام خود را در این پروژه پذیرفته است."

یک مقام آگاه دیگر پا را فراتر نهاده و گفته " کنسرسیوم مشترک ایران سل تاکید کرده که تحت هر شرایطى حدود دو میلیون شماره سیمکارت این بهره بردار تا پایان سال آینده عرضه مىشود و طى۳۶ ماه آینده حدود۷۰ درصد از مجموع ۱۵ میلیون شماره سیمکارت این بهره بردار در شبکه تلفن همراه کشور فعال خواهد شد."

به گفته وی ، کارنحوه واگذارى۲۱ درصد سهام کسر شده از طرف خارجى این کنسرسیوم از روز چهارشنبه آینده در وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات آغاز خواهد شد.

در همین اوضاع و احوال که مجلس سهام ترک سل را تا ۴۹ درصد در کنسرسیوم ایرانسل کاهش داد ایسنا خبر داد که شرکت MTN آفریقای جنوبی (نزدیک ترین رقیب ترک سل در مزایده اپراتور دوم( ابراز آمادگی کرده که با این سهم فعالیت خود را آغاز کند.

ولی از طرف دیگر این احمد مهدوى ابهرى "مخبرکمیسیون مشترک مجلس براى بررسى لایحه قرارداد

اپراتور دوم تلفن همراه ( ایران سل) بود که طی یک مصاحبه ادعاى تغییر سهام شرکت ترک سل براى فراهم ساختن زمینه ورود یک شرکت انگلیسى را رد کرد." ادعایی که معلوم نیست از کجا سر در آورده است؟

در نهایت دولت نیز به تعبیری واکنش خاص خود را در برابر تصمیم اخیر مجلس داشت و مجید انصارى معاون پارلمانى رییس جمهورى ضمن انتقاد از مصوبه مجلس شوراى اسلامى در خصوص ایران سل،گفت : این مصوبه مجلس با سیاستهاى کلى نظام براى جذب سرمایه گذارى خارجى هماهنگ نیست .

به هر حال طی روزهای آتی تکلیف ایران سل به هر ترتیب یکسره می شود. در این میان یک کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز کاهش 21 درصدی سهام ترک سل و پذیرش قطعی آن را از سوی طرف ترک کاملاً تامل برانگیز می داند.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">