ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مروری بر عملکرد شرکت اتصالات

| چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت انحصاری مخابرات امارات "اتصالات" روز چهارشنبه اعلام کرد: در سال مالی گذشته، ‪ ۱۲/۹‬میلیارد درهم درآمد داشته و ‪ ۴/۳‬میلیارد درهم سود خالص بدست آورده است.
نتایج مالی اتصالات مربوط به سال مالی منتهی به ‪ ۳۱‬دسامبر ‪ ۲۰۰۵‬نشان می‌دهد که درآمد این شرکت با ‪ ۲۳‬درصد افزایش نسبت به سال قبل به ‪۱۲/۹‬ میلیارد درهم رسیده است.
همچنین سود خالص این شرکت با افزایش ‪ ۲۵‬درصدی نسبت به سال قبل، به ‪۴/۳‬ میلیارد درهم رسیده است.
به گفته محمد حسن عمران، رییس و مدیر عامل این شرکت، شمار مکالمات با تلفن همراه در این مدت ‪ ۲۳‬درصد افزایش یافت و به ‪ ۴/۵‬میلیون خط و ضریب نفوذ آن به ‪ ۹۸‬درصد رسید.
همچنین در سال ‪ ،۲۰۰۵‬شمار ارتباطات اینترنتی از جمله اینترنت پرسرعت از ‪ ۵۰۰‬میلیون واحد گذشت و ‪ ۱/۳‬میلیارد پیام کوتاه تلفن همراه "‪ "SMS‬مبادله شد.
هزینه‌های مخابرات راه دور امارات به دلیل انحصاری بودن این شرکت، در جهان بالاترین‌ها رقم به شمار می‌رود و استفاده از تلفن اینترنتی نیز در این کشور ممنوع است.
اخیرا یک شرکت مخابراتی به نام "اتصالات متکامله" "ئی آی تی سی" برای ورود به بخش مخابرات این کشور و فعالیت به عنوان اپراتور دوم با اتصالات وارد مذاکره شده است.
از دیدگاه کارشناسان، حتی در صورتی که این شرکت موفق شود به انحصار اتصالات پایان دهد، بعید است بتواند از نظر هزینه‌ها و امکانات مخابراتی به رقیب نیرومندی برای اتصالات تبدیل شود.

  • ۸۴/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">