ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مروری بر پروژه‌ ملی کلونایزر

| شنبه, ۶ اسفند ۱۳۸۴، ۱۱:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر پروژه‌ی کلونایزر(نسل جدید رایانه برای افراد دیرفراگیر) گفت: کلونایزر تنها راه‌حل برای همه‌ی کسانی است که به علت مشغله‌های کاری، بلد نبودن زبان انگلیسی، فراهم نبودن بستر آموزشی مناسب، پیچیدگی بسیار زیاد و یا هر دلیل دیگری موفق به یادگیری کارکردن با رایانه نشده‌اند.
مهندس «مهدی کاشانی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، در تشریح پروژه‌ی ملی رایانه برای افراد دیر فراگیر(کلونایزر) گفت: امروزه تجهیزات متعدد و متنوعی در محل کار وخانه نظیر کامپیوتر، پرینتر، اسکنر، فتوکپی، فکس، تلفن ثابت و همراه، دستگاه ضبط و پخش، ویدئو و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد که نصب و راه‌اندازی، یادگیری و کارکرد با همه آنها حتی برای کاربران ماهر و آشنا به زبان انگلیسی که قادر به استفاده از دستور‌العمل‌ها و راهنماها هستند، اغلب اوقات مشکل و پیچیده است. این در حالی است که در قرن 21 رایانه به عنوان محور همه فعالیت‌ها است و علاوه بر آنکه قابلیت جایگزینی برای تمامی وسائل نام برده شده، و بسیاری از وسایل دیجیتال دیگر که بطور روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند را داراست، تنها راه حل برای بسیاری از نیاز‌های امروزی انسانی است که خواستار عقب نماندن از ارتباطات و سرعت پیشرفت قرن 21 است.
*نسل جدید رایانه‌، برای اولین بار در دنیا
وی گفت: این نسل جدید از کامپیوترها برای اولین بار در دنیا با بهره‌گیری از علم ارگونومیک دسترسی بسیار آسان به همه امکانات رایانه را، اعم از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین امکانات، برای همه کاربران در همه سنین و از طریق زبان محلی آنها محیا می‌کند.
مهندس کاشانی افزود: تحقیقات اولیه و مطالعات مقدماتی این پروژه در سال 1998 در کشور ایرلند انجام شده است و هدف آن حذف پیچیدگی‌ها و سختی‌های کار کردن انسان با محصولات دیجیتال قرن جاری و به حداقل رساندن تعداد وسایل مورد استفاده در منزل و محل کار برای انجام دادن نیازهای روزمره است. حاصل تحقیقات و مطالعات این پروژه بطور انحصاری در مرکز تحقیقات و ایده‌های جهانی ثبت شده و امکان کپی‌برداری و مشابه‌سازی آن وجود ندارد.
*پروژه‌ی ملی کلونایزر، حاصل باور و توان ایرانی
وی گفت: این پروژه در شروع با کمبود نیروهای متخصص و با داشتن تجربه کافی در علوم مختلف مورد نیاز جهت تحقیقات تکمیلی، طراحی و تولید مواجه بوده است. برای حل این مشکل از تجربه شرکت‌های بزرگ صاحب صنعت دنیا الهام گرفته شده و مهندسان داخلی در جهت تولید محصولات بی عیب و نقص، با کیفیت و استانداردهای بین‌المللی و قابل رقابت در بازارهای جهانی توسط متخصصان حرفه‌یی داخلی و خارجی آموزش‌های بسیاری دیده‌اند.
وی با معرفی کلونایزر به عنوان نسلی جدید از رایانه‌ها در قرن 21 گفت: کلونایزر تنها راه حل برای همه‌ی کسانی است که به علت مشغله‌های کاری، بلد نبودن زبان انگلیسی، فراهم نبودن بستر آموزشی مناسب، پیچیدگی بسیار زیاد و یا هر دلیل دیگری موفق به یادگیری کارکردن با رایانه نشده‌اند.
*موفقیت‌ این پروژه گام بلندی در پیشرفت صنعت IT ایران است
کاشانی خاطر‌نشان کرد: این نسل جدید از کامپیوترها که فازهای تحقیق، طراحی و تولید آن تماما در ایران انجام شده است حاصل تلاش شبانه‌روزی تیمی از مهندسان حرفه‌یی ایرانی است که در بیشتر از 35 رشته مهندسی مشغول فعالیت هستند. موفقیت‌ این پروژه گام بلندی در پیشرفت صنعت IT ایران محسوب گشته و ثابت کننده‌ی نوآوری و توان بالقوه‌ی مهندسان باهوش و فعال ایرانی است که در حال حاضر بزرگترین سرمایه این پروژه می‌باشد.
وی گفت: کلونایزر با نگرشی متفاوت و ارگونومیک به سخت‌افزار و نرم‌افزار، امکان استفاده از اینترنت، پست الکترونیک، تلویزیون، رادیو، روزنامه اینترنتی، دوربین، انواع لوح‌های فشرده صوتی و تصویری، ضبط و پخش کننده صوتی، تلفن، پاسخگوی اتوماتیک تلفنی، فکس، ویدیو کنفرانس، مترجم، پرینتر، اسکنر و بسیاری از امکانات دیگر دنیای دیجیتال را به آسانی چند کلیک، با یادگیری بسیار سریع و به زبان محلی برای کاربر فراهم می‌کند. این دستگاه که بیشتر برای افراد دارای سن 40 تا 60 سال کارآیی دارد، یک دفتر کار شخصی با قابلیت جابجایی آسان و بدون نیاز به راه‌اندازی‌های پیچیده‌ی اولیه، جهت استفاده مدیران، بازرگانان و کارشناسان، یک ابزار تحقیق مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان و دانش‌آموزان، و یک وسیله سرگرمی برای تمامی اعضای خانواده بوده و از همه مهمتر تنها وسیله برای کسانی است که به هر دلیلی تا کنون امکان استفاده از مزایای این عصر را نداشته‌اند.
کاشانی در پایان گفت: این پروژه با همکاری سازمان گسترش و با تشکیل یک موسسه به دلیل آماده بودن زیر ساخت‌های این سازمان آغاز شده است و هم‌اکنون که تحقبقات و طراحی درباره نسخه اول آن به پابان رسبده است، تیم مهندسی مشغول تحقیق و طراحی نسخه دوم از این نسل جدید کامپیوتر است.

  • ۸۴/۱۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">