ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مزاحمت‌های تلفنی و تذکر به ایرانسل

| يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ایجاد مزاحمت های تلفنی از سوی برخی از مشترکان اپراتور ایرانی- خارجی ام تی ان ایرانسل، اعلام کرد: این اتفاق یک آسیب اجتماعی است که مسئولان این اپراتور باید پاسخگو باشند.

سید جواد زمانی در گفت وگو با موبنا با بیان اینکه هر روز شاهد پیشرفت علم و فناوری هستیم و نمایش شماره تلفن بر روی گوشی در هنگام تماس نمونه بارز پیشرفت در این عرصه است، اظهار داشت: اما برخی افراد با نادیده گرفتن این چنین فناوری هایی اقدام به مزاحمت های تلفنی می کنند.

وی با بیان اینکه درمواردی مشاهده شده مزاحمت های تلفنی منجربه اتفاقات ناخوشیندی همچون طلاق در زندگی افراد می شود، افزود: مسئولان مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه باید با این مسئله برخورد کنند.

زمانی اعلام کرد: چنانچه مسئولان مانع از بروز چنین اقداماتی نشوند، مزاحمت های تلفنی روز به روز بیشتر خواهد شد و این امر می تواند اتفاقات ناگواری را برای همگان با خود به همراه بیاورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سیمکارت هایی که توسط اپراتورها توزیع می شود باید شناسنامه دار باشد به دلیل اینکه اپراتور ها در برابر مردم و قانون متعهد هستند، افزود: در غیر اینصورت این اقدام اپراتورها بر خلاف عقل، قانون و شرع است.

وی با تایید این مطلب که پیگیری مزاحمت های تلفنی که برخی از اپراتورها بسیار دشوار است، گفت:افراد با مراجعه به دادگستری های می توانند وضعیت مزاحمت های تلفنی خود را پیگیری کنند که این اقدام می تواند در شرایط حاضر تنها راهی باشد که مانع از ایجاد برخی از مزاحمت های تلفنی باشد.

زمانی با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس در کوتاه ترین زمان مزاحمت های تلفنی که از سوی برخی از مشترکان تلفن همراه انجام می شود را پیگیری می کند، اعلام کرد: مسئولان اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل باید در این زمینه پاسخگو باشند.

اگرچه مدیرعامل اپراتور دوم مدعی است که در شبکه این اپراتور هیچ سیمکارت بدون هویتی وجود ندارد، ولی حجم بالای شکایات مردمی از مزاحمت های تلفنی دارندگان سیمکارت ایرانسل- ام تی ان حاکی از این موضوع است که با وجود هویت دار بودن سیمکارت های اپراتور دوم احتمالا این حجم بالای مزاحمت ها از سوی مشترکانی صورت می گیرد که سیمکارت به نام خودشان در شبکه ثبت نشده است و این موضوع حاکی از نابسامانی مدیریت مشترکان از سوی مدیران اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل است.

  • ۹۰/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">