ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مزایای راه‌اندازی معاملات آنلاین سهام

| شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، مزایای راه‌اندازی معاملات "آن لاین " سهام را اعلام و وقوع انقلابی بزرگ در صنعت کارگزاری بورس پیش بینی کرد.

به گزارش سنا، حسین خزلی خرازی گفت : با راه‌اندازی معاملات "آن لاین " (Online Trading)، انقلاب بزرگی در صنعت کارگزاری به وجود می‌آید.

وی افزود: در صورتی که پروتکل‌های تبادل اطلاعات بین سامانه جدید معاملات (جم) و سامانه‌های جامع کارگزاری ایجاد شود، شرکت‌های کارگزاری و سهامداران آنها می‌توانند با سرعت بالا و امنیت زیاد سفارش‌های خود را از طریق سرورهای کارگزاری و به صورت الکترونیک و بدون واسطه دست کاربر وارد سامانه معاملات کنند.

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون با دستور سازمان بورس و تقاضای کانون کارگزاران، در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در حال اجراست، اظهار کرد: با راه‌اندازی این طرح، علاوه بر افزایش فوق‌العاده سرعت دریافت و ارسال سفارش‌ها و بالا رفتن کنترل‌ها و امنیت تبادلات، هزینه‌های شرکت‌های کارگزاری و در مجموع هزینه‌های معاملات کاهش خواهد یافت.

خزاری خاطرنشان کرد: برای آنکه شرکت‌های کارگزاری موفق به دریافت سفارش‌ها به صورت الکترونیک، انجام کنترل‌های نرم‌افزاری و ارسال الکترونیک سفارش‌ها به هسته اصلی معاملات شوند، نیاز به وجود پروتکل استاندارد تبادل اطلاعات بین سامانه معاملات و سامانه جامع کارگزاران است که این پروتکل در دست بررسی و طراحی است.

وی افزود: هم‌اکنون با همکاری و هماهنگی مدیریت فناوری سازمان بورس، طرح مطالعات استقرار سامانه‌های جامع کارگزاری که زیر بخش‌های مرکز تماس‌های تلفنی (Call Center) و مرکز کنترل هدایت سفارش‌ها (OMS) است در حال اجرا بوده و نتایج آن در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

  • ۸۸/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">