ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مزایای شبکه‌ هوشمند تلفن تشریح شد

| دوشنبه, ۱ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۱۰ ب.ظ | ۱ نظر

کارشناس راه اندازی شبکه هوشمند استان تهران گفت:چند صباحی است که بحث شبکه‌های هوشمند و سرویس‌های قابل ارائه از طریق این شبکه‌ها در کشور مطرح شده و تعدادی از این سرویسها نیز به برخی از متقاضیان ارائه شده است.
«حسن جند» در گفت‌وگو با (ایسنا) افزود: به عنوان مثال تعدادی از ISP ها با استفاده از شبکه هوشمند و معرفی یک شماره تلفن در شبکه IN قابلیت دریافت هزینه استفاده از اینترنت یا تلفن اینترنتی را در قبوض تلفن، به کاربران خود ارایه داده اند و یا مسابقه‌های تلفنی تلوزیونی با استفاده از این سرویس قادر است در طول مدت 30 دقیقه بیش از 50 هزار تماس را(بدون نیاز به حتی یک خط تلفن و از طریق شبکه هوشمند) دریافت کند و یا رستوران زنجیره ای بوف با معرفی یک شماره IN این قابلیت را به شما می دهد که با گرفتن این شماره تلفن در هر کجای تهران، به نزدیک ترین شعبه این رستوران در منطقه خود متصل شوید.موارد گفته شده نمونه هایی هر چند کوچک از استفاده های چندسرویس ( VOT، PRM ، UAN) شبکه هوشمند در تهران می باشد.
وی گفت: شبکه‌ی هوشمند از یک سیستم یکپارچه برای ارایه سرویس‌های مخابراتی تشکیل شده و قادر است انواع مختلفی از سرویس‌های جدید را در حداقل زمان به مشتریان(تمامی این سرویس ها توسط تلفن های معمولی قابل دریافت می باشد و برای استفاده از این سرویس ها نیاز به هیچ دستگاه اضافی غیر از تلفن نمی باشد) ارایه کند. جداسازی اعمال مربوط به سرویس از سوئیچ‌های تلفنی، قابلیت انطباق با شبکه های مختلف مخابراتی، ارایه سریع سرویس‌ها، افزایش درآمد برای اپراتورها، بالا بردن تعداد مکالمات موفق، امکان کنترل پارامترهای ارایه سرویس از طریق مشترک، مدیریت قابل انعطاف بر روی سرویس‌ها و استفاده موثر از منابع شبکه از وی‍ژی‍گی های مهم شبکه‌های هوشمند است.
راه اندازی نهمین سرویس از سرویس های شبکه هوشمند با نام سرویس پیام گیر شبکه تلفن ثابت با قابلیت ذخیره سازی پیام های صوتی ، FAX و Mail با ظرفیت 50000 مشترک به پایان رسیده و آماده واگذاری می باشد .(راه اندازی 8 سرویس PPS ، UAN ، FPH ، VPN ، UPT ، VOT ، PRM و NP حدود یک سال پیش به پایان رسیده و بسیاری از آنها در اختیار عموم می باشد )با استفاده از سرویس پیام گیر، هیچ تماسی را از دست نخواهید داد .
وی ادامه داد: هنگامیکه آمادگی جواب دهی ندارید فردی که با شما تماس می گیرد می تواند برایتان پیام بگذارد.به کمک راهنمایی‌های داده شده از طریق خود سیستم ، می‌توان از امکانات سرویس بصورت مطلوب بهره گرفت این سرویس قادر است پیام های ارسال شده برای مشترکان را ذخیره، ویرایش وپخش نماید.
جند افزود: می‌توان سرویس را سفارشی کرد و توسط منوهای مدیریتی آن مشخصات قابل تغییر سرویس مانند تغییر زبان ، کد سری ، نحوه دسترسی به پیام ، ایجاد و ویرایش پیام های پذیرش شخصی ، دریافت شماره تلفن فرستنده پیام وغیره را تغییر داد .
این سرویس می تواند دریافت پیام را از طریق ارسال Mail ، یا ارسال زنگ برای هر تلفنی که مشترک معین می کند به اطلاع مشترک برساند . فعلا تعداد پیام های هر صندوق پستی صوتی می تواند حداکثر 15 پیام 45 ثانیه ای باشد(این بسته به میزان فضای موجود برای ذخیره پیام می باشد) . توسط این سرویس می توان فاکس های رسیده به صندوق را همانند پیام صوتی دریافت کرد و یا به شماره تلفنی که امکان چاپ دارد ارسال نمود. صاحب تلفن از هرجا و هر تلفن می تواند به صندوق مراجعه نموده و با وارد کردن شماره صندوق صوتی و رمز عبور مربوطه پیام های خود را دریافت کند .
وی گفت: شکل دیگر سرویس به صورت تلفن مجازی می باشد ، اشخاصی که دارای تلفن حقیقی نیستند به کمک این سرویس می توانند یک شماره تلفن مجازی داشته باشند . فردی که صاحب تلفن مجازی است می تواند شماره خود را در اختیار دوستان وغیره قراردهد وآن‌ها می‌توانند با شماره‌ی مربوطه تماس گرفته و پیام بگذارند و صاحب تلفن مجازی از هرجا و هر تلفن حقیقی به صندوق مراجعه نموده وپیام خود را دریافت می کند .
از مزایای مهم این سرویس می توان دسترسی به سیستم پیام گیر از هر مکان و از طریق اینترنت(با User Name و Password ) و بررسی و یا تغییر منوهای مدیریتی سرویس ، شنیدن یا ذخیره کردن انواع پیام های رسیده (صوتی ،Fax، Mail ) و یا ارسال پیام ها(صوتی ،Fax ، Mail ) از طریق کامپیوتر می باشد.همچنین این سیستم قابلیت تبدیل متن به صدا (خواندن Mail های رسیده به صورت صوتی)را نیز دارا می باشد .

  • ۸۴/۱۲/۰۱

نظرات  (۱)

سلام خواهسمند است اطلاعاتی در زمینه شبکه هوشمند(IN) در اختیار من قرار دهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">