ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مزایده ارتباطات بین‌الملل روی میز زیرساخت

| شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

مزایده تبادل ارتباطات بین‌الملل، با اتمام مهلت قرارداد یکساله شرکت ارتباطات زیرساخت با پیمانکاران VoIP که در اسفندماه سال گذشته به پایان رسید، مجددا برگزار می‌شود؛ در حال حاضر تصمیم‌گیری درباره این موضوع در دستور کار هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد و آن‌ها در این مورد و نحوه برگزاری تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش (ایسنا)، شرکت ارتباطات زیرساخت سال گذشته اعلام کرده بود که این شرکت پس از پایان قرارداد یاد شده، این بار پنج شرکت را به‌عنوان برنده مزایده معرفی خواهد کرد.

همچنین تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات VoIP می‌توانند همزمان به‌صورت کنسرسیوم و یا مستقل در این مزایده شرکت کنند که ظاهرا از اواخر خردادماه سال گذشته بیش از صد شرکت ارائه‌دهنده خدمات VoIP تنها از طریق سه پیمانکار شرکت ارتباطات زیرساخت به مشتریانشان خدمات ارائه می‌دهند و با توجه به افزایش ترافیک ارتباطات بین‌الملل در بستر IP شمار برندگان مزایده، این بار افزایش خواهد یافت.

هم‌اکنون شرکت‌های تراشه سبز، ضحی کیش و پیشگامان کویریزد به‌عنوان سه برنده مزایده VoIP و پیمانکار شرکت ارتباطات زیرساخت، ترافیک ارتباطات بین‌الملل را در بسترIP ارسال و یا دریافت می‌کنند.

گفتنی است VoIP که برگرفته از Voice over internet protocol بوده و با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می‌شود، امکان استفاده از اینترنت به منظور مکالمات تلفنی را فراهم می‌کند. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی، VoIP از فن‌آوری دیجیتال استفاده می‌کند.

درواقع با استفاده از فن‌آوری VoIP صدای انسان توسط بسته‌های اطلاعاتی IP و از طریق اینترنت ارسال می‌شود؛ VoIP همچنین می‌تواند به‌منظور تامین خواسته فوق از سخت‌افزارهای شتاب‌دهنده استفاده کند و یا از آن در یک محیط مبتنی بر رایانه‌های شخصی استفاده شود؛ شبکه‌های مبتنی بر ‏IP‏ برروی تمامی شبکه‌ها پشتیبانی شده است.

اما اواسط سال گذشته تعرفه جدید VoIP ازسوی شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد که تعرفه جدید هر دقیقه استفاده از سیستم VoIP پس از جلسات مشترک با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت 100 ریال تعیین و به پیمانکاران شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد.

این تعرفه برای شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات VoIP که ارتباط خود را از طریق سه پیمانکار زیرساخت برقرار می‌کنند، تصویب شده است و بر اساس این ابلاغیه شرکت‌های تراشه سبز، پیشگامان کویر یزد و ضحی کیش ملزم هستند بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، از 18 مردادماه سال گذشته این تعرفه را در تعاملات مالی با شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات VoIP که ارتباط صادره بین‌الملل مشتریان خود را از طریق این سه پیمانکار در بستر IP برقرار می‌کنند، رعایت کنند.

اما محمدباقر ظهوری‌فر - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا در این باره تاکید کرده بود: با توجه به اینکه بارها در این رابطه به مردم هشدار داده بودیم اما برخی به خرید کارت‌های تلفن بین‌الملل از شرکت‌های فاقد مجوز اقدام کردند و در زمان استفاده از این کارت‌ها با پیام‌های مختلفی مواجه شدند.

به گفته وی پیش از این به مردم گفته شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر دارد جهت تضییع نشدن حق کسانی که دارای مجوز قانونی هستند، مدارک شرکت‌هایی که با مجوز قانونی در حوزه‌ تلفن اینترنتی فعالیت می‌کند را دریافت کند که در این صورت شرکت‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، شناسایی خواهند شد و تا زمانی که قانون جرائم رایانه‌یی اجرایی شود، بر اساس این قانون با شرکت‌های غیرقانونی برخورد می‌شود.

ظهوری‌فر با بیان این که آمار شرکت‌هایی که به‌صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت می‌کنند، چند برابر شرکت‌های قانونی است تصریح کرده بود: به شرکت‌ها هشدار داده‌ایم تا مدارک خود را دال بر فعالیت قانونی به ما ارایه دهند. زیرا مسلما اگر IP شرکت‌هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کند، قطع شود کسانی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند ارتباطاتشان قطع شده و نمی‌توانند از کارت‌های تلفن اینترنتی خود استفاده کنند و این به ضرر آن‌ها خواهد بود.

  • ۸۹/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">