ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسابقه جذابیت های گردشگری در فضای مجازی

| يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۱ نظر

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت خصوصی در حوزه گردشگری "مسابقه و جشنواره دائمی عکس جذابیت های گردشگری ایران در فضای مجازی" را برگزار می کند.

به گزارش ایرنا، معاون گردشگری کشور در نشستی خبری با بیان اینکه باید پروژه های گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه باید تنها نقش نظارتی داشته باشد.

"رضا موسوی" بر لزوم همکاری با بخش خصوصی در انجام برنامه های معاونت گردشگری تاکید کرد و گفت: تاکنون ساخت برند گردشگری و بانک تصاویر گردشگری ایران را با شرکت گردشگری مارکوپولو آغاز کرده ایم و امیداریم بتوانیم این پروژه ها را ادامه دهیم.

وی در مورد پایگاه اطلاع رسانی www.persianchrome.ir "بانک تصاویر گردشگری ایران" اظهار داشت:باید فراخوانی دراین سایت داده شود و عکس های عکاسان حرفه ای حوزه گردشگری خریداری و بعنوان پایلوت در این سایت قرار داده شود.

موسوی افزود: همچنین در آرشیو استان های کشور عکس های بسیار جالبی در مورد جذابیت های استان ها وجود دارد که می توان آنها را جمع آوری و بانک عکس مناسبی را در این سایت قرار داد.

بر اساس این گزارش، مسابقه عکس جذابیت های گردشگری ایران با هدف ایجاد بانک تصاویر گردشگری ایران با استفاده از عکس های گردشگران داخلی و خارجی بمنظور آشنایی بیشتر گردشگران با جاذبه های کشورمان در این سایت طراحی شده است.

در این مسابقه که محدودیت زمانی ندارد،‌ دوستداران ایران و علاقمندان داخلی و خارجی می توانند پس از نام نویسی در پایگاه اطلاع رسانی www.persianchrome.ir ، عکس های خود را در این فضای مجازی به نمایش بگذارند.

داوران این مسابقه، بازدیدکنندگان عکس ها هستند به گونه ای که براساس نظر آنها عکس های برگزیده انتخاب و به عکاسان جوایزی اهدا خواهد شد.

"حسن انصاری" مدیرعامل شرکت گردشگری مارکوپولو نیر دراین نشست در مورد این مسابقه گفت: هم اکنون با جستجو کردن نام ایران در سایت جستجوگر گوگل، تصاویر مناسبی از اماکن گردشگری و تاریخی ایران بدست نمی آید؛ بر همین اساس تلاش می شود با راه اندازی این سایت و مسابقه عکاسی در آن، تصاویر شایسته ای از کشورمان برای اطلاع رسانی به علاقمندان به سفر به ایران ارایه شود.

وی با بیان اینکه این سایت از امنیت بالایی برخوردار است، افزود: در صورتی که تعداد قابل توجهی عکس در این سایت قرار گیرد، با جستجو کردن در گوگل رنکینگ (درجه) ایران بالا می آید و به این طریق می توانیم با کمک همگانی کشور خود را به بهترین شکل به دنیا معرفی کنیم.

انصاری گفت: این سایت به دو زبان انگلیسی و فارسی بصورت 24 ساعته و در 7 روز هفته فعال است و می تواند بعنوان یک سرگرمی نیز برای افراد به حساب آید.

وی با بیان اینکه وبلاگ نویسی سفر و وبلاگ عکس سفر حدود 10 سال است که در دنیا رایج شده است،‌ اظهار داشت: سعی داریم با راه اندازی این سایت، در واقع وبلاگ تصویر سفر را راه اندازی و تصاویری واقعی از ایران را در فضای مجازی ارایه و جای خالی تصاویر گردشگری ایران در این فضا را پر کنیم.

انصاری افزود: برای موفقیت در این راه نیاز به کمک و همکاری رسانه ها داریم چراکه تنها با اطلاع رسانی گسترده می توان در این زمینه موفق شد.

مدیرعامل شرکت مارکوپولو همچنین به راه اندازی سایت info@mvconline.ir اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سایت تلاش می شود آژانش ها و دفاتر مسافرتی ایران معرفی و اطلاعاتی همچون اطلاعات مربوط به هتل ها، تورها و دفاتر هوایی ارایه شود.

انصاری ادامه داد: هم اکنون در فاز اول اطلاعات مربوط به 300 آژانس مسافرتی در این سایت قرار داده شده است و در فاز دوم آن قرار است اطلاعات مربوط به 500 آژانس در این سایت قرار داده شود.

وی همچنین در مورد عدم معرفی هتل های ایران در سایت های بین المللی گفت: با جستجو در سایت رزرواسیون هتل های دنیا 280 هزار هتل از شهرهای کوچک و بزرگ در سراسر دنیا معرفی می شود ولی هیچ اطلاعاتی در مورد هتل های ایران ارایه نمی شود.

انصاری توضیح داد: بیش از 2 هزار آژانس مسافرتی در ایران وجود دارد که این پروژه می تواند با معرفی این آژانس ها، هتل ها و مقاصد گردشگری راهی باشد برای حل این مشکل و در این راه نیاز به کمک بخش خصوصی و دولتی و رسانه ها است.

وی هدف از راه اندازی این سایت را صرفه جویی وقت و هزینه های گردشگران برای خرید خدمات،‌ تبلیغات آسانتر برای شرکت های مسافرتی، آسانتر دیده شدن آژانس ها و مراکز ارایه دهنده خدمات گردشگری عنوان کرد و افزود: در این سایت علاوه بر ارایه اطلاعات مراکز فعال در حوزه گردشگری، هزینه های تبلیغات این مراکز برای شناساندن خود در سطح مجامع بین المللی کمتر خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت گردشگری اظهار داشت: آژانس ها به رایگان می توانند خود را در این سایت معرفی کنند و تنها در صورت درخواست آنها برای پشتیبانی و ادامه کار، هزینه ای دریافت خواهد شد.

انصاری در پایان به نقش رسانه ها در توسعه گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: تیتر یک بسیاری از روزنامه ها و مطبوعات دنیا مربوط به حوزه گردشگری و سفر است و آنها به این طریق بصورت غیرمستقیم سفر و مناطق مختلف کشور خود را معرفی می کنند بنابراین حضور رسانه ها می تواند کمک زیادی به رونق گردشگری داخلی و خارجی ایران بکند.

بر اساس این گزارش، معاون گردشگری کشور در پایان در مورد آژانس های مسافرتی گفت: 2 هزار و 500 دفتر مسافرتی در کشور فعال هستند که بیشتر فروش آنها مربوط به گردشگر خروجی است و تنها درصد کمی در حوزه ورودی فعالیت می کنند که باید در این زمینه تعادل ایجاد شود.

موسوی به فعالیت سنتی آژانس ها و دفاتر مسافرتی اشاره کرد و ادامه داد: دفاتر مسافرتی باید شناسایی و به مردم معرفی شوند و فعالیت آنها برای سازمان میراث فرهنگی شفاف شود که با راه اندازی سایت mvconline.ir می توان با تجمیع اطلاعات مربوط آژانس ها، به این هدف نزدیک شد.

وی بابیان اینکه صرف گرفتن مجوز وراه اندازی یک دفترمسافرتی کافی نیست، گفت: برخی از این دست دفاتر با تبلیغ در روزنامه ها و راه اندازی تور برای مشتریان مشکلاتی ایجاد می کنند به گونه ای که بیش از 40 درصد شکایات و تخلفات آژانس های مسافرتی مربوط به تبلیغات در نشریات است.

معاون گردشگری به برگزاری نشست با آژانس های مسافرتی و توراپراتورهای بزرگ دنیا اشاره کرد و افزود: در این نشست ها تلاش داریم از کمک بخش خصوصی برای رونق گردشگری کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است در پایان هر فصل با دفاتر مسافرتی نشست برگزار و راهکارهای جدید به آنها ارایه شود، گفت: متاسفانه این اقدام تاکنون انجام نشده است ولی آبان ماه سال جاری اولین نشست را با توراپراتورها برگزار خواهیم کرد.

  • ۸۹/۰۴/۰۶

نظرات  (۱)

  • علی اسکندرلو
  • سلام سال گذشته شرکت کردم و مقام اول بدست آوردم ولی متاسفانه خبری از جایزه نشد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">