ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسوولان هنوز، اجلاس WSIS را جدی نگرفته‌اند

| يكشنبه, ۱ آبان ۱۳۸۴، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا امیری ـ رییس دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مسوولان مربوطه، اجلاس WSIS تونس را جدی نگرفته‌اند.

دکتر «محمد فرقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر افزود: آنچه از شواهد پیداست این است که آمادگی کامل و تدارک لازم برای حضور پررنگ در این اجلاس شکل نگرفته است.

وی اظهار داشت: حضور ما در این اجلاس احتمالاً کمرنگ خواهد بود، به این ترتیب صدای کشورما در این اجلاس ضعیف بوده و میزان تاثیرگذاری بر تدوین راهبردهای آینده در زمینه توسعه کاربرد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما، کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این امر احتمال اعمال‌نظر کشورهای صاحب فناوری را در طراحی برنامه‌های توسعه فناوری‌های ارتباطی در کشورهای جهان سوم افزایش می‌دهد.

دکتر فرقانی تاکید کرد: بنابراین ما باید با تدارک قبلی وسیع و ترکیب کارشناسی قوی دراین اجلاس شرکت کنیم تا بتوانیم در تدوین بیانیه نهایی تاثیر گذاشته و آن را به نفع کشورهای جهان سوم تعدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس باید جدی گرفته شود، گفت: تا زمان باقی مانده که فرصت داریم باید تلاش خود را انجام دهیم زیرا این اجلاس به نوعی معماری آینده جهان را رقم می‌زند.

وی تاکید کرد: همچنین توسعه آینده کشورهای مختلف در گرو کنار آمدن با مسأله فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و تامین حقوق شهروندان در زمینه دسترسی به اطلاعات است.

رییس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: ما بایدگزارش ملی از عملکردمان در حوزه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، میزان و نحوه پیشبرد فناوری‌ها را در فاصله بین اجلاس ژنو تاتونس گزارش می‌کردیم.

دکتر فرقانی گفت: همچنین باید گزارش از اینکه چه پیشرفت‌هایی در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش امکان و حق دسترسی عمومی به شبکه‌های ارتباطی مختلف را فراهم کردیم، ارایه می‌دادیم.

وی در پایان افزود: بنده اطلاع دقیقی از اینکه چه تدارکی با چه ترکیبی از هیأت ایرانی برای اجلاس تونس آماده شده، ندارم.

دومین مرحله اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعات (WSIS) 16 تا 18 نوامبر در تونس برگزار می‌شود.

  • ۸۴/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">