ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشترکان ایرانسل رو به کاهش است

| شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۱ نظر

بلومبرگ گزارش داده شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی هدفگذاری خود را برای جذب مشترکان در سال 2013 با 9 درصد کاهش به 19 میلیون و 100 هزار مشترک در ایران تنزل داده که یکی از دلایل این کاهش را به مقررات محدود کننده در کشورمان مربوط دانسته است.

بلومبرگ اعلام کرده که مشترکان ام‌تی‌ان در ایران به دلیل وضعیت اقتصاد این کشور و ارتقا نیافتن سیمکارت‌های این اپراتور، با 1.7 درصد کاهش به 41 میلیون و 300 هزار مشترک رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است که ام‌تی‌ان تعداد مشترکان خود در کشورهای مختلف را در سه ماهه تابستان با دو میلیون و 200هزار نفر افزایش به 230 میلیون و 800 هزار مشترک رساند که از میزان پیش‌بینی‌های این شرکت کمتر بود.

بر اساس این گزارش، تعداد کاربران ام‌تی‌ان در نیجریه در سه ماهه‌ تابستان 358 هزار نفر افزایش یافته، این در حالی‌ است که رقم افزایش تعداد مشترکان این کشور در سه ماه قبل بیش از 9 میلیون نفر بوده است.

بر این اساس، مدیر بازاریابی ام‌تی‌ان این قضیه را ناشی از رقابت بر سر قیمت و مقررات محدود کننده ثبت‌نام مشترکان در تعدادی از بازار‌ها از جمله ایران اعلام کرده است.

گزارش‌ها حاکی است سهام ام‌تی‌ان در پایتخت آفریقای جنوبی نیز 2.3 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی ام‌تی‌ان میزان درآمد این شرکت از مشترکان ایرانی را 450 میلیون دلار اعلام کرده است.

به گزارش موبنا اگرچه همواره در تعداد مشترکان این اپراتور چندملیتی ابهاماتی وجود داشته و دارد ولی شریک خارجی شرکت ایرانسل اعتراف کرده که نه تنها به سطح پیش بینی شده خود نرسیده‌اند بلکه میزان مشترکان این اپراتور ریزش نیز داشته است.

نکته جالب‌تر آنکه شریک خارجی اپراتور زرد علت ریزش مشترکان خود را عدم دستیابی به خدمات نسل‌های بالاتر تلفن‌همراه اعلام کرده حال آنکه این نظر فاقد صحبت بوده و در حال حاضر اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور حتی یک درصد بازار مشترکان نسل سه در کشور را در اختیار ندارد. از این رو ریزش کاربران اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل به دلیل محدودیت در ارتقای نسل و مهاجرت مشترکان این اپراتور به سمت اپراتور نسل بالاتر نمی‌تواند تحلیل درستی باشد و بیشتر جنبه تجاری و مصرف بورسی برای سهامداران این اپراتور دارد.

  • ۹۲/۰۸/۰۴

نظرات  (۱)

وقتی سیم کارت رو بلافاصله بعداز شارژ مسدود میکنن همین میشه دیگه..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">