ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ودیعه‌‏ای که مشترکین نزد مخابرات برای دریافت خدمات ارتباطی دارند, می‌‏تواند به نوعی سرمایه آنها تلقی شده و به این ترتیب مردم وارد بازار بورس شوند.

دکتر وفا غفاریان ، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بحث واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران به سازمان بورس از طریق سهام عدالت با توجه به اصل 44 قانونی اساسی، اظهارداشت: در خصوص اجرای این اصل با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری کارهای مقدماتی در وزارت ارتباطات انجام شده است و در حال حاضر مشاورین در حال انجام مطالعات لازم هستند.

وی ، با بیان این‌‏که مطابق قانون بورس شرکت‌‏ها باید حداقل 3 سال سابقه سوددهی داشته باشند, تا سهام‌‏ آنها وارد بورس شود، تصریح کرد: شرکتی نظیر ارتباطات سیار که در سال 84 تاسیس شده ، تا پایان سال 87 مهلت دارد, وارد بورس شود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، ابلاغیه مقام معظم رهبری را سبب مشخص شدن سیاست‌‏های اساسی اصل44 عنوان کرد و افزود: هیات دولت کمیته‌‏هایی را برای اجرای این فرمان مشخص کرده است، تا ارایه سهام از طریق بورس و بخشی نیز از طریق سهام عدالت انجام شود.

دکتر غفاریان ، با بیان این که وزارت ارتباطات سناریوهایی را برای تطبیق با ابلاغ جدید در جهت شروع کار اجرایی ایجاد کرده است، یادآور شد: حفظ یکپارچگی شبکه مخابراتی کشور از جمله دغدغه‌‏های ما در اجرای این اصل است.

وی ، افزود: در حال حاضر 33 شرکت وزارت ارتباطات از طریق ساز و کار یکپارچه اداره می‌‏شوند و دغدغه ما این است که ضمن عرضه سهام این شرکت‌‏ها در بورس، یکپارچگی ارتباطات در سطح کشور حفظ شود.

معاون وزیر ارتباطات ، سودآور نبودن همه شرکت‌‏های این وزارتخانه را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که درحال حاضر بر سر راه خصوصی‌‏سازی است، تصریح کرد: در بعضی از استان‌‏ها به دلایل اقتصادی شرکت‌‏های مخابراتی بسیار ضعیف هستند که واگذاری شرکت‌‏های زیان ده به بورس مورد نظر ما نیست.

دکتر غفاریان ، گفت: باید یک تعامل اقتصادی ایجاد شود تا مجموعه‌‏ای سودآور را وارد بازار بورس کنیم.

وی ، هدف خصوی‌‏سازی را ارایه خدمات بهتر به اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: متوقف کردن بخش دولتی از امروز برای رسیدن به خصوصی‌‏سازی سیاست درستی نیست ، بلکه بخش دولتی و خصوصی در کنار هم باید پاسخگوی نیاز مردم باشند و با قوی شدن بخش خصوصی ، دولت از تصدی‌‏گری خود بکاهد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، با بیان این که متوقف کردن اپراتور اول تلفن همراه نمی‌‏تواند به اپراتور دوم و تالیا کمک کند، اظهار داشت: توانمندی سرمایه‌‏گذار یکی از سناریوهای وزارت ارتباطات است که بتواند حتی خرده سرمایه‌‏ها را نیز وارد بورس کند.

دکتر غفاریان ، با بیان این که در نظر داریم همه مشترکین مخابرات را سهام‌‏دار شرکت مخابرات کنیم، خاطرنشان کرد: هم‌‏اکنون در حال بررسی طرحی هستیم که طبق آن وجوه مشترکین نزد مخابرات به عنوان سرمایه آنها در بازار بورس تلقی می‌‏شود.

  • ۸۵/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">