ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشترکان رایتل اعتراض نکنند

| چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵ ق.ظ | ۱۱ نظر

دانیال رمضانی – مدتی است که برخی مشترکان اپراتور سوم تلفن‌همراه در بخش ارسال نظرات سایت‌ها با حرارت زیادی از مشکلات این اپراتور در نواحی تحت پوشش، پشتیبانی، نحوه خرید سیم‌کارت، نحوه محاسبه شارژ اینترنت و ... می‌نویسند و می‌پرسند.

در این میان برخی سایت‌ها نیز به درج و بررسی مشکلات این اپراتور دولتی می‌پردازند. برای نمونه خبرگزاری فارس گزارش داده مشترکان رایتل با مشکل خارج شدن سیم‌کارت از شبکه و پیغام no service مواجه هستند؛ این مشکل به طور متناوب برای مشترکان این اپراتور ایجاد و رفع می‌‌شود. نمایش پیغام «رومینگ داده را فعال کنید» نشان از افتتاح رومینگ ملی دارد اما برخی می‌گویند تاثیری در کیفیت آنتن‌دهی احساس نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش دو روز پیش در هنگام افتتاح رومینگ ملی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که طی یک روز با افتتاح این طرح، 8 هزار رایتلی از آنتن‌های همراه اول و 5 هزار نفر از آنتن‌های ایرانسل استفاده کرده‌اند.

با این حال برخی مشترکان تهرانی رایتل عنوان می‌کنند که تغییری در وضعیت آنتن‌دهی احساس نکرده‌اند. یکی از مشترکان می‌گوید: در منطقه سکونت‌شان همچنان آنتن‌دهی رایتل بد است و همچنان در مترو سیم‌کارت رایتل کاملا no service می‌شود. همچنین مشترکان رایتلی عنوان می‌کنند که مدتی است با مشکل خارج شدن سیم‌کارت از شبکه و پیغام no service مواجه‌اند؛ این مشکل به طور متناوب برای مشترکان این اپراتور ایجاد و برطرف می‌‌شود.

علاوه بر این از مشترکان این اپراتور شنیده می‌شود که چند هفته‌ای است سطح آنتن‌دهی این اپراتور از گذشته کمتر شده است؛ برای مثال در نقاطی که قبلا رایتل آنتن کامل داشته اکنون آنتن ضعیف دارد یا آنتن قطع و وصل می‌شود. این اپراتور نیز با رد هرگونه ضعف پوشش در سطح تهران، اعلام کرد: پوشش شبکه رایتل در تهران کامل است و اگر چنین موردی وجود دارد، حتما مورد خاص بوده و مشترکان اطلاع دهند و ...

اما بیایید واقع بین باشیم. حالا کشور سابقه آغاز به کار چند اپراتور را دارد و اپراتور اول کشور تقریبا 20 ساله است. پس نباید دایما اعتراض کرد. بنا بر آمار، رایتل حدود یا کمتر از یک درصد کاربران فعال تلفن‌همراه کشور را در اختیار دارد. این اپراتور دولتی محسوب شده و با جابجایی مکرر مدیران خود و مشکلات زیادی مواجه بوده است. رایتل هنوز در آغاز راه است.

لذا کاربران این اپراتور نباید اعتراضی داشته باشند. کاربران رایتل مشترک اپراتوری شده‌اند که در دست ساخت و در حال راه‌اندازی و توسعه بسترها، رومینگ بین‌الملل، آنتن‌ها و ... است، پس مشترک پذیرفته که پابه‌پای اپراتور وارد مشکلات شود. لذا زمانی که کسی مشترک این اپراتور می‌شود علی‌القاعده نباید انتظار خدماتی که سایرین از اپراتور اول کشور می‌گیرند را داشته باشد. این درست مثل این است که از یک خودروی کامل نشده انتظار حرکت و مسابقه داشت.

لذا مشترکان این اپراتور به نوعی در حال سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ای هستند که در آینده‌ای نامعلوم (از نظر مدت زمانی) به ثمر می‌رسد.

در نهایت ضمن اینکه اپراتور رایتل باید قدردان اعتماد و سرمایه‌گذاری مشترکانش برای ایجاد شبکه و پیشرفت خود باشد، مشترکان رایتل نیز باید انتظارات خود را واقعی کرده و پذیرای مشکلات ایجاد و راه‌اندازی شبکه این اپراتور که برای همه اپراتورهای قبلی نیز وجود داشته، باشند.

  • ۹۳/۰۳/۲۸

نظرات  (۱۱)

مقاله فوق العاده آبکی و کاملا غیرمنطقی بود واقعا متاسفم که سایت خبری فناوری اطلاعات این اخبار مزخرف را پوشش میده رایتل تعهداتی داشته و دارد اما پایبند نبوده و نیست ! همه جای دنیا حق با مشتری است . این واقعا کوته نگری است که اینطوری فکر کنیم که نباید اعتراض کنند !!! تاسف تاسف تاسف
آقای رمضانی، برای نوشتن چنین مطلبی چقدر از رایتل گرفتی؟ کلاً می خواهم مظنه بازار دستم باید.
صحبتاتون خیلی مسخره بود اپراتوری که چیزی برای ارائه نداره نباید سیم کارت بفروشه .... مگه سودی حاصل مشترکان میشه که بخوان سرمایه گذاری کنن بعد فکر کردین همراه اول و ایرانسل خوبنم اونا که ...
همه اش مزخرفات است. خجالت دارد
خب چرا بعضی دوستان اعتراض کردند. حق با نویسنده هست کسی که اپراتور هنوز اول کارشه و تو همین تهرانم آنتن دهی نداره خب منطقی نیست هر روز اعتراض کنن که مشکل داره مگه انتظار داشتین مشکل نداشته باشن؟ هر کی رایتل خریده باید حداقل تا 5 سال صبر کنه و طبعا اعتراضی هم نداشته باشه. درضمن رایتل هم که از روز اول نگفته یه هفته‌ای تو کل کشور آنتن میده. همراه اول بعد از 18 سال هنوز صدای مشترکاش بلنده شما کاربرای رایتل پس باید منتظر بمونید
آخه ساختمان نیمه کاره رو اجاره میدن؟؟؟ اون از ایرانسل و همراه اول با سرویس های فوق العاده شون و اینم از رایتل که مردمو با سرویس خفن غافل گیر کرده!
متأسفم که رایتل خریدم دوهفته است که بسته اینترنتم راشارژکردم ولی به محض تمدیدشارژ انتن دهی ام کامله ولی سرعت افتضاح طوری که صفحه باز نمیکنه.خداوکیلی چه کسی جوابگواست؟چه کسی جبران ضررمادی که هم چندبارتلفن زدم پشتیبانی رایتل وبسته ای که دو هفته ایست نمیتونم ازش استفاده کنم؟
صحبت بر سر این نیست که یک اپراتور در بدو تاسیس مشکلات نداشته باشه همه مردم عاقلند و این رو درک میکنند. مشکل کار اینجاست که اپراتور رایتل ایکس تومان از مردم دریافت میکند بابت ارایه فلان سرویس اینترنت به مشترک. کاملا واضحه که اگر سرویس مورد نظر را به شکل مطلوب به مشترک ارایه نکند این کار چیزی از ... کم ندارد. اگر اپراتور اعلام میکرد که دارای مشکلات بواسطه توسعه زیر ساخت هستند و بابت این مشکلات از مشترکین عذرخواهی کرده و حتی ضرر مالی آنها را جبران میکرد قابل قبول بود ولی با این اوصاف که عرض شد ... این اپراتور کاملا محرض است.
آیا جایی است بتوانم سیمکارت دایمی رایتل خریداری شده خودم را حتی با یک سوم قیمت برگردونم و باطل کنم واقعلا مزخرفه کلاهبرداری بهتر از این نمیشه .
د... شارژ سیمکارت کردم میخام بسته دیتا بخرم میگه از شارژ نمیشه باید جدا بخری
  • سیدمحسن کرامتی
  • بارکد هدیه ی سیم کارت رایتل برایم ارسال نمی شود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">