ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشترکان رایتل مراقب هزینه اینترنت خود باشند

| سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

امید همراه – تا پیش از این تصور می‌شد بزرگترین مشکل رایتل نداشته پوشش کشوری و عقب‌ماندگی این اپراتور در نصب دکل‌های مخابراتی باز می‌گردد. البته که رایتل از وجود این مساله در رنج بود.

اما با تحقق گام اول رومینگ ملی که در آن رایتل از پوشش کشوری همراه اول برخوردار می‌شد و تصور بر این بود که شاید 90 درصد مشکلات این اپراتور حل شده، حالا ظاهرا مشترکان این اپراتور با مساله جدیدی روبه رو هستند.

بر اساس اظهارات مدیر عامل رایتل، بالغ بر 80 درصد کاربران این اپراتور که یک درصد از مشترکان کشور را جذب خود کرده، تنها برای استفاده از اینترنت نسل سوم موبایل اقدام به خرید سیمکارت‌های رایتل کرده‌اند.

تا پیش از این نیز مشترکان مذکور از بابت فقدان آنتن‌دهی در بسیاری از نقاط با مشکل استفاده از همین سرویس حداقلی برخوردار بودند. اما حالا که پوشش رایتل کشوری شده و این اپراتور شبانه روز در حال تبلیغ این مساله است، کاربران رایتل باید مراقب یک موضوع جدید باشند.

بر اساس اخبار چنانچه کاربران رایتل در نقطه‌ای از کشور قرار داشته باشند که روی شبکه یکی از دو اپراتور دیگر یعنی همراه‌اول یا ایرانسل قرار گیرند، کیفیت و بهای اینترنت موبایلی دو اپراتور دیگر برای ایشان محاسبه خواهد شد.

به عبارت دیگر رایتلی‌ها در نقاط فاقد آنتن دیگر سرعت موبایل نسل 3 نداشته و باید مانند بقیه کاربران موبایل کشور از اینترنت نسل 2 استفاده کنند. بهای اینترنت اپراتورهای دیگر نیز با بهای اینترنت رایتل متفاوت است. به این ترتیب کاربران رایتل در نقاط فاقد آنتن رایتل اینترنت کند‌تر و گران‌تر از قبل دریافت می‌کنند.

موضوعی که توجه مشترکان این اپراتور را می‌طلبد و آنها باید مراقب هزینه اینترنت خود باشند.

مدیر عامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال که چرا باید مشترکان اپراتور سوم متضرر شده و در شرایطی که رایتل آنتن ندارد هم اینترنتی از نسل‌های پایین تر دریافت کرده و هم هزینه اضافی پرداخت کنند گفته: به هر حال هنگام استفاده از رومینگ ملی بخشی از مشترکان ما هم مشترکانی هستند که برای تماس‌های خود از شبکه اپراتورهای دیگر استفاده می کنند از سوی دیگر این مساله به کاربران اطلاع داده می‌شود و از طریق پیامکی به مشترک اعلام می‌شود که اینترنت او به دلیل عدم دسترسی به پوشش مناسب در منطقه به اپراتورهای دیگر منتقل شده است.(منبع:موبنا)

  • ۹۳/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">