ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات شرعی و قانونی عرضه سهام مخابرات

| يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۸۶، ۰۳:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

بدلیل الزامات قانونی و شرعی که «به روز رسانی» ودایع مشترکان مخابراتی را ضروری می نماید، مسئولان ذیربط به منظور خصوصی سازی در هر شرایط ممکن «یکسان سازی» ودایع را «به روز رسانی» تفسیر خواهند کرد.

به گزارش فارس یکی از مهمترین منابع سرمایه گذاری و عامل اصلی توسعه مخابرات ودایعی بوده است که به مرور از مردم اخذ شده و متناسب با آن شبکه های مخابراتی گسترش یافته است بر این اساس و به دلیل مصداق حقوق عمومی، مفاد ماده 623 قانون مدنی : «منافع حاصله از ودیعه مال مالک است » و نظر مجتهدین «به روز رسانی» ودایع ضرورتی لازم الاجراست .

یک منبع آگاه در تماس با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: دلیل اصلی عدم عرضه سهام مخابرات وجود اشکالات قانونی و شرعی مرتبط با موضوع ودایع و عملی شدن آن از منظر حقوقدانان به مثابه «فروش مال غیر » خواهد بود ، چرا که مخابرات امروز حاصل سرمایه گذاری مشترکان از طریق ودایع است، بدین منظور و در جهت اقدامی صوری «به روز رسانی» ودایع بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید. وی افزود: قرار است ودایع تلفنهای ثابت کمتر از 100 هزار تومان که تعداد کمی را در بر می گیرد به 100 هزار تومان تبدیل شده و اینگونه وانمود می شود که تمام ودایع «به روز» شده است، در حالیکه براساس شاخص تورم سالانه از جدول و فرمول ساده ای برخوردار است، ابتدا باید تمامی ودایع مشترکان ثابت و همراه «به روز رسانی» شده و سپس به سهام تبدیل شود.

وی تاکید کرد: خصوصی سازی نباید به عنوان هدف تلقی شود بلکه وسیله ای است به منظور تحقق عدالت اجتماعی است.

  • ۸۶/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">