ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل بازگشایی نماد مخابرات در بورس

| يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۸۷، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

با گذشت دو ماه از برگزاری مجمع شرکت مخابرات و تقسیم سود 130 ریالی مخابرات به صورت مشروط و بعد از تصویب استفساریه دولت، بازگشت مجدد شرکت مخابرات به بازار سرمایه همچنان در گرو ابلاغ کتبی استفساریه دولت قرار دارد تا چشم سهامداران دوباره به شرکت مخابرات روشن شود.
امیرحمزه مالمیر ـ رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس ـ در گفت‌وگو با (ایسنا)، آخرین وضعیت بازگشایی نماد مخابرات را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین علت تاخیر در بازگشایی نماد مخابرات موضوع استفساریه دولت است که اخبار غیر رسمی و شفاهی حاکی از آن است که استفساریه تصویب شده است ولی تاکنون به صورت کتبی به شرکت مخابرات و سازمان بورس ابلاغ نشده است.

وی افزود: علاوه بر ابلاغ استفساریه دولت پیش‌بینی عملکرد واقعی 6 ماهه و 9 ماهه شرکت مخابرات باید ارایه شود که طبق گفته مسئولان شرکت مخابرات صورت‌های مالی 6 ماهه حسابرسی شده و آماده ارایه است ولی تاکنون به سازمان بورس ارایه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق قانون باید گزارش 9 ماهه شرکت نیز ارایه شود و شرکت دو روز فرصت دارد تا گزارش 9 ماهه خود را ارایه کند ولی مشکلی از جهت ارایه گزارش شش و 9 ماهه وجود ندارد و زمانی که استفساریه ارایه شود بلافاصله نماد شرکت بازگشایی خواهد شد.

به گفته مالمیر زمانی که استفساریه دولت به صورت کتبی ابلاغ شود نماد شرکت مخابرات براساس گزارش 6 ماهه و با فرمت سازمان بورس بازگشایی می‌شود و دیگرمنتظر ارایه گزارش 9 ماهه نخواهیم ماند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ دقیقی از زمان بازگشایی نماد شرکت مخابرات نمی‌توان اعلام کرد گفت: سازمان بورس به دلیل صلاح سهامداران جزء پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا نماد شرکت مخابرات هر چه زودتر بازگشایی شود که با توجه به اخبار غیر رسمی مبنی بر تصویب استفساریه و تعلق 13 تومان سود به سهامداران امیدواریم ابلاغیه ظرف این هفته به سازمان و شرکت مخابرات ابلاغ شود و پس از آن شرکت مخابرات مجددا به بازار باز گردد.

به گزارش ایسنا، در پایان معاملات روز 25 آبان 87 نماد معاملاتی شرکت مخابرات ایران به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در 28 آبان متوقف شد و در این مجمع تقسیم سود 130 ریالی به صورت مشروط تصویب شد بنابراین مقرر شد نظر مجمع سالیانه شرکت مبنی بر تقسیم سود 130 ریالی بعد از استفساریه از دولت قطعی شود. که در حال حاضر بعد از گذشت دو ماه از برگزاری مجمع گویا استفساریه به دولت تصویب و پرداخت 13 تومان سود به سهامداران قطعی شد.

ولی همچنان بازگشت این شرکت به بازار منوط به ابلاغ کتبی به سازمان بورس و شرکت است که انتظار می‌رود ظرف روزهای آینده انجام شود.

  • ۸۷/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">