ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل سایت های ایرانی فنی بود

| چهارشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیریک سرویس دهنده‌ی درباره‌ی اختلال اخیر گفت: این مشکل به خاطر DOS of service attack بوده است ولی هم اکنون مقصد حمله شناسایی شده، ارتباط با آن قطع شده وتمام سرورها در حالت عادی به سر می‌برند و هیچ دیتایی نیز از بین نرفته است.
مهندس «روزبه‌هاشمی‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزار‌ی دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:مشکل DOS of service attack ممکن است برای هر سرویس دهنده‌ای به وجود بیاید، همچنین ممکن است هر انگیزه‌ای پشت این حمله باشد.
وی افزود: در این حالت پکت‌ها به قدری به شبکه سرازیر می‌شوند که شبکه توانایی پاسخگویی خود را از دست می‌دهد؛ این مشکل بزرگ‌تر از آن بوده است که فایروال‌های ما بتوانند آن را برطرف کنند.
مهندس‌هاشمی‌ها درباره‌ی پیگیری‌های فنی این مشکل گفت:در طول 24 ساعت گذشته به همراه پرووایدر بک بون مشغول رفع این مشکل بودیم،همچنین حل این اختلال نیز دو مرحله داشت که در مرحله‌ی اول باید مبدا و مقصد حمله مشخص می‌شد و در مرحله‌ی دوم از کار می‌افتاد که خوشبختانه بعد از ساعاتی توانستیم این مشکل را برطرف کنیم.
وی افزود: برای این حمله از IP Forged استفاده شده است و طی این حمله هزاران سایت ایرانی دچار مشکل شده‌اند.
هاشمی‌ها در پایان گفت: این مشکل تنها یک مشکل فنی و شبکه‌ای بوده و به هیچ وجه بحث تحریم در آن مطرح نیست و در حال حاضر تمام سرورها در حالت عادی قرار دارند .

  • ۸۴/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">