ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل پیامک تلفن ثابت فنی است نه امنیتی

| چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۸۸، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در مورد سرویس پیامک تلفن ثابت مسئله امنیتی در کار نیست و مشکل فعلی پیامک تلفن ثابت بحث فنی است که باید حل شود.

صابر فیضی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه با توجه به سودده نبودن سرویس پیامک تلفن ثابت در تهران راه‌اندازی این سرویس در استان خراسان توجیه اقتصادی دارد، گفت: اگر از لحاظ فنی مشکل سرویس پیامک تلفن ثابت حل شود این سرویس به گونه‌ای است که در همه جا مقرون به صرفه است.

وی در خصوص برخی اظهار نظرها که مسئله سرویس پیامک ثابت را امنیتی جلوه می‌دهند، تاکید کرد: مسئله امنیتی در کار نیست و مشکل فعلی پیامک تلفن ثابت بحث فنی است که کار فنی‌ آن باید حل شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات در این خصوص که باتوجه به حل نشدن مشکل فنی این سرویس در تهران آیا مشکل موجود در خراسان حل خواهد شد، گفت: قرار شده این سرویس سال آینده در خراسان راه‌اندازی شود و حدس مسئولان این استان این بوده که مشکل فنی تا موعد مقرر حل شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث سرویس پیامک تلفن ثابت با سایر سرمایه‌گذاری‌ها متفاوت است و در صورتی که مشکل فنی این سرویس برای تبادل پیامک از همراه به ثابت و بالعکس حل شود، مطمئنا سودده خواهد بود.

فیضی توضیح داد: مواردی از جمله اینکه سرمایه‌گذاری در کجا صورت گیرد و از چه بستر موجودی استفاده شود از جمله مسائل مهم در سرمایه گذاری سرویس پیامک تلفن ثابت است.

به گزارش فارس، علیرغم راه‌اندازی سرویس پیامک تلفن ثابت از ابتدای سال جاری، این سرویس به دلایل متعدد از اقبال خوبی بین مشترکان برخوردار نشد و نتوانست آن گونه که باید توقع مسئولان مخابرات را برآورد کند.

بنابراین گزارش، اخیرا نیز پیگیری‌های حل مشکل فنی این سرویس، تا امنیتی شدن مسئله پیش رفت و برخی کارشناسان اظهار داشتندکه مشکل پیامک تلفن ثابت امنیتی است و نمی‌توان توضیح داد. در حال حاضر امید می‌رود با حل شدن مشکل فنی این سرویس و فراهم شدن امکان ارسال پیامک از همراه به ثابت و بر عکس استفاده از این سرویس فراگیر شود و به سوددهی برسد.

  • ۸۸/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">