ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مصادیق اجرای طرح گشت اینترنتی ناجا

| سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۳:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس پلیس کشور درباره مصادیق اجرای طرح گشت اینترنتی ناجا، گفت: در قالب این طرح علاوه بر شناسایی و برخورد با سایت‌های مستهجن، با انواع سایت‌هایی که به قصد کلاهبرداری از مردم فعالیت می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه گردهمایی افسران رابط مبارزه با مواد مخدر که در محل سازمان پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی برگزار شد، توضیح داد: رصد اینترنتی و آنلاین نیروی انتظامی چند سالی است که آغاز شده و در قالب آن، شناسایی انواع آگهی‌های غیرمجاز در مواردی از اعم از مسکن، لیزینگ و سایر مصادیق کلاهبرداری از مردم و همچنین شرکت‌های هرمی در دستور کار است.

وی افزود: افراد متخلف از بستر اینترنت برای جرم و کلاهبرداری‌های وسیع به خوبی استفاده می‌کنند، زیرا برای مثال روزنامه‌ها در این زمینه ضوابط سختی دارند، لذا آن‌ها به بستر اینترنت پناه می‌برند چرا که اساسا در حوزه اینترنت قوانین مشخصی وجود ندارد و کلاهبرداری‌هایی صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بر این اساس، نیروی انتظامی در حوزه اینترنت رصد می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه را قبل از به دام افتادن مردم، از طریق شناسایی متخلفان و برخورد با آن‌ها صورت دهد.

وی افزود: البته شاید اعلام این موضوع به موقع نبود، زیرا به هوشیار شدن متخلفان خواهد انجامید، در حالی که این طرح در چند سال اخیر به صورت مخفیانه انجام می‌شد.

وی همچنین گفت: البته این طرح که شیوه‌ها و مصدایق دیگری دارد با شدت ادامه خواهد یافت و در قالب آن، برخورد با سایت‌های مستهجن که فرهنگ مردم را هدف قرار داده‌اند، نیز با جدیت انجام می‌شود، زیرا قطعا فرهنگ جامعه مهم‌تر از پول و مال جامعه است.

  • ۸۸/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">