ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مصباح همچنان روی زمین است

| يكشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

برای پرتاب ماهواره مصباح منتظر اعلام زمان از سوی پرتاب کننده هستیم که طی آخرین اعلام این پرتاب در 6 ماهه اول سال 2006 انجام خواهد شد.
مهند محمد حسن انتظاری ، مدیر پروژه ماهواره مصباح ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، ضمن بیان این مطلب ، اظهار داشت: ماهواره مصباح از نظر ساخت کامل شده و هیچ مشکلی ندارد و در حال حاضر منتظر دریافت خبر زمان دقیق پرتاب هستیم.

وی ، با بیان این که زمان پرتاب ماهواره باید با هماهنگی پرتاب کننده مشخص شود ، یادآور شد: پرتاب کننده باید بین مصباح و ماهواره بزرگ‌‏تر همراه هماهنگی انجام دهد.

مهندس انتظاری ، ماهواره مصباح را یک ماهواره تحقیقاتی و مخابراتی دانست و ذخیره و ارسال دیتا از یک نقطه به نقاط دیگر را از جمله کاربردهای آن عنوان کرد و گفت: ارسال پیام کوتاه , قرائت کنتور از راه دور و ارسال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر عناوین کلی کاربردهای این ماهواره است.

وی ، افزود: قرائت کنتور از یک نقطه به نقطه دیگر به صورت اتوماتیک کاربرد خوبی برای این ماهواره است.

مدیر پروژه ماهواره مصباح ، در خصوص ساخت و طراحی این ماهواره ، خاطرنشان کرد: طراحی آن با مشارکت طرف خارجی انجام شده ، اما ساخت قسمت سازه فضایی ماهواره کاملا داخلی بوده ، ضمن این که یک مدل مهندسی هم در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.

مهندس انتظاری ، با اشاره به برنامه زمان بندی پرتاب ماهواره مصباح ، تصریح کرد: ما برای پرتاب وابسته به پرتاب کننده هستیم ، چرا که متداول نیست برای ماهواره‌‏های کوچک ، موشک مستقل در نظر بگیرند.

وی ، افزود: مصباح ماهواره‌‏ای تحقیقاتی و مخابراتی است و بودجه کمی برای آن در نظر گرفته شده و اختصاص یک موشک مستقل برای پرتاب هزینه فوق العاده در خواهد برداشت.

مدیر پروژه ماهواره مصباح ، ارتقاء دانش فنی را یکی از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد و یادآور شد: در زمینه ساخت زمان بندی پروژه با همان برنامه اصلی پیش رفته است ، اما در خصوص پرتاب باید منتظر اعلام پرتاب کننده باشیم که این مسئله در همه ماهواره‌‏های دنیا متداول است.

وی ، ادامه داد: حتی ماهواره‌‏های بزرگ که موشک مستقل دارند هم در زمان پرتاب با تاخیر مواجه می‌‏شوند.

مهندس انتظاری ، در پایان با اشاره به ماهواره زهره به عنوان ماهواره بزرگ ملی ، خاطرنشان کرد: اگر ماهواره زهره عملیاتی شود نیاز به موشک مستقل برای پرتاب دارد.

  • ۸۴/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">