ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطالبات معوقه بخش خصوصی به دولت اعلام شد

| يكشنبه, ۷ اسفند ۱۳۸۴، ۰۵:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طی گزارشی صورت طلب‌های معوقه شرکت‌های رایانه‌ای از سازمان‌های دولتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار روزنامه جهان‌صنعت امیرحسین سعیدی‌نائینی، رییس سازمان نظام صنفی ضمن اعلام خبر ارسال این نامه به عبدالمجید ریاضی، دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات و معاونت توسعهIT گفت: ما صورت این بدهی‌ها را جمع‌آوری کرده و برای شورای یادشده و وزارتICT ارسال کرده‌ایم و درخواستمان این است که به‌عنوان مسوول این مساله را پیگیری کنند.

وی افزود: همچنین برای دستگاه‌های بدهکار دولتی نیز نامه‌ای فرستاده و مسایل شرکت‌ها را به اطلاعشان رساندیم تا قبل از سال نو این طلب‌ها پرداخت شود.

سعیدی مبالغ‌ طلب شرکت‌ها از سازمان‌های دولتی را متفاوت دانست و گفت: ما از ذکر نام سازمان‌های بدهکار و نام شرکت‌ها معذوریم اما مبلغ کلی این طلب‌ها قابل توجه بوده و مطمئناً در صورت پرداخت نشدن، شرکت‌ها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون حدود 170 شرکت درخواست خود را به شکل شفاهی و کتبی به دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده‌اند.

رییس سازمان نظام صنفی تاکید کرد: دولت باید متوجه باشد که ممکن است این شرکت‌ها در صورت پرداخت نشدن بدهی، کنار بروندو اگر دولت فکر کند در صورت وقوع این اتفاق از شرکت‌های خارجی استفاده می‌کند، پس بهترین راه همین رویه‌ای است که در پیش گرفته است ولی اگر می‌خواهد کار به دست توانای ایرانی انجام شود و برای جوانان مستعد اشتغالزایی کند باید تلاش داشته باشد تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود. این کار فقط با عزم و اراده دولت انجام‌پذیر است.

وی افزود: در غیر این صورت مطمئناً شرکت‌ها که توان گرفتن وکیل برای احقاق حق ندارند و تجربه نشان داده اگر یک سازمان دولتی از بخش خصوصی طلبکار باشد، حداکثر مجازات برای آن شرکت خصوصی اجرا خواهد شد و حق را به راحتی خواهد گرفت ولی برعکس آن کمتر اتفاق می‌افتد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: اگر دولت اقدام به پرداخت بدهی‌ها نکند ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد

  • ۸۴/۱۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">