ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطالعات نسل 5 موبایل در ایران پایان یافت!

| يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران از انجام مطالعات اولیه راه اندازی نسل پنجم موبایل در کشور خبر داد و گفت: نقشه راه عملیات پژوهشی این طرح در حال تدوین است.

محمد خوانساری آینده پژوهی حوزه فناوری‌های ارتباطی را از مهمترین وظایف پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: درصدد ترسیم نقشه راه عملیات پژوهشی اعم از دانش بنیان، کاربردی و توسعه ای در حوزه نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) هستیم.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه در حوزه ۵G انجام شده ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک برنامه‌های پژوهشی عملیاتی را در این حوزه تدوین و در اختیار علاقه مندان و مسئولان قرار داد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این رویداد مهم با استفاده از توان و ظرفیتهای متخصصان و پژوهشگران داخلی و بهره گیری از تجربیات و نقطه نظرات متخصصان خارجی صورت می‌گیرد.

خوانساری اظهار داشت: فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در این حوزه براساس نقشه راه انجام خواهد شد تا شاهد دستاوردهای مناسبی در این زمینه باشیم و بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم.

وی به برگزاری همایش ۵G در خردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور متخصصان و مسئولان داخلی و افراد خبره خارجی در این زمینه برپا می‌شود تا از توان و تجربیان آنان در این زمینه استفاده شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: محققان متعهد و متخصص پژوهشگاه نیز در خصوص ارزیابی این فناوری نوین و آینده پژوهی حوزه نسل پنجم موبایل - ۵G پروژه ای را انجام داده اند.

وی بیان کرد: هرچند برخی از شرکت‌ها تحقیقاتی در زمینه نسل پنجم شبکه تلفن همراه به عمل آوردند اما هنوز هیچ استاندارد و باند فرکانسی برای این نسل نهایی نشده است.

خوانساری، شناسایی نیازهای جامعه درحوزه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی را از مهمترین اولویت‌های این پژوهشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی‌های دقیق بتوانیم دسترسی مناسب و دقیق برگرفته از فناوری‌های نوین را در اختیار مردم قرار دهیم.

  • ۹۴/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">