ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معرفی قاچاقچیان مخابراتی تا دو هفته آینده

| چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

به نظر می رسد محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت یازدهم از زمان حضور خود در این وزارتخانه، قدم محکم تری برای برخورد با متخلفان تلفن اینترنتی برداشته و علاوه بر تصویب مصوبه ۱۹۳ برای ساماندهی این بخش، قاطعانه به قاچاقچیان نیز هشدار داد که جلوی فعالیتشان را خواهد گرفت.

وی در آذرماه امسال در جمع فعالان فناوری اطلاعات در اتاق بازرگانی ایران گفت: در بیست‌وچهار ساعت چندین میلیون دقیقه کار قاچاق ترافیک انجام می‌شود که این پول بیت‌المال است و وظیفه بنده این است که جلوی این کار را بگیرم و جلوی این کار را هم قطعا خواهم گرفت.

واعظی خطاب به شرکتهای تلفن اینترنتی که دوازده سال است کاسبی‌شان پا گرفته و واسطه ای هستند بین شرکت دولتی ارتباطات زیرساخت و کاربران اینترنت گفت: من آدرس همین ۷۰۰ شرکت اینترنتی و آی پی ها و شماره های همه را دارم، اینکه تا الان عمل نکردم خواستم احترام این شرکت‌ها سرجای خودش باشد اما شرکتها را این بدانند که بنده اجازه نمی‌دهم شرکت‌هایی دراین کشور به اسم اینکه کارهای خدمات‌رسانی به مردم انجام می دهند بیایند و قاچاق ترافیک انجام دهند؛ شما مطمئن باشید که من جلوی قاچاق ترافیک را خواهم گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر صنف اینترنت پیش قدم شود و جلوی این کار را بگیرد حمایت وزارت ارتباطات را خواهد داشت، افزود: اگر که این شرکت‌ها می‌خواهند یک پوشش باشند که هم کار قاچاق کنند و هم کار دیگر، قطعا با آنها برخورد خواهد شد اما ترجیح بنده این است که این ساماندهی در داخل صنف و از طرف فعالان این بخش انجام شود.

واعظی متولی زیرساخت ارتباطی کشور را وزارت ارتباطات نامید و گفت: شاید مسئولیت زیرساخت کشور با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد اما زیرساخت مربوط به شهرها یا دسترسی متعلق به بخش خصوصی است و قطعا با کسانی که از ما پروانه بگیرند اما کار قاچاق ترافیک و مکالمه انجام دهند به شدت برخورد می شود.

وی با تاکید براینکه اکثر شرکتهای اینترنتی در سلامت فعالیت می‌کنند اما متاسفانه تعدادی از آنها قاچاق ترافیک می‌‌کنند که شناسایی شده‌اند و اگر رویه را تغییر ندهند مجوزشان را باطل می‌کنیم افزود: تا تابستان ۹۳ میزان قاچاق و ترافیک رسمی مکالمه به یک اندازه بود اما از سه ماهه گذشته تاکنون این نسبت از ۶۵ به ۳۵ درصد تغییر کرده و حجم ترافیک رسمی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

با گذشت حدود ۳ ماه از خط و نشان های وزیر ارتباطات برای برخورد با متخلفان بازار تلفن اینترنتی، معاون وزیر ارتباطات از شناسایی این قاچاقچیان ظرف دو هفته آینده خبر داد.

محمود خسروی در گفتگو با مهر، با تاکید براینکه برای ساماندهی به موضوع ترافیک ارتباطات بین الملل و جلوگیری از قاچاق ارتباطات، وقت خوبی صرف شده است، اظهار داشت: کمیته های مرتبط در این زمینه با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد شد تا به صورت فنی جلوی ارتباطات غیرمجاز را بگیریم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید براینکه مدیریت ترافیک اینترنت را در دستور کار قرار دادیم گفت: با همکاری اپراتورهای موبایل و مخابرات، در حال ایجاد ساختار مدیریت ترافیک هستیم تا بتوانیم قاچاق ترافیک سرو سامان دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم یک سری از شرکتهای کوچک ارائه دهنده خدمات در این حوزه که تخلف داشتند در مرحله اخطار یا لغو پروانه هستند، افزود: شناسایی شرکتهای بزرگ که در این مقوله وارد شده اند نیز در مرحله نهایی شدن است و جرایمی برای آنها مترتب شده که تا دو هفته دیگر معرفی شده و به آنها اخطار می دهیم و جرایمشان را ابلاغ خواهیم کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه صوت، کالا نیست که بتوان برای آن آمار دقیق مشخص کرد، افزود: برآورد می شود که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل مکالمات تلفنی که مسیر قانونی را می آید، قاچاق مکالمه صورت می گیرد اما در زمانهایی که روی این موضوع هجمه می آوریم این مقدار به مراتب کمتر است.

خسروی با اشاره به دو مصوبه ۱۹۰ و ۱۹۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ساماندهی ترافیک تلفن اینترنتی گفت: در این مصوبه ها اپراتورهای مخابراتی و موبایلی را در منافع خودمان شریک کردیم تا آنها نیز در رابطه با کشف این تخلفات اقدام کنند. در همین حال جرایمی برای این تخلف درنظر گرفته شده که به نظر می رسد با تداوم این پیگیریها، بتوانیم قاچاق ترافیک را سرو سامان دهیم.

وی تصریح کرد: ظرف دوهفته دیگر کشفیات خود را در این زمینه اعلام می کنیم و اخطارها و جرایم را به شرکتهایی که این اقدام را انجام می دهند ابلاغ خواهیم کرد.

  • ۹۳/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">