ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با وجود گذشت یک ماه از حمله سایبری به زیرساخت شرکت ابرآروان، دریافت مجوزهای تولید و سرمایه گذاری در مناطق آزاد در سال مانع زدایی و پشتیبانی از تولید با چالش روبرو است.

در روزهای 24 و 25 اسفند سال 99 زیرساخت دیتاسنتر شرکت ابرآروان با حملات سایبری مواجه شد که هدف آن تخریب و حذف اطلاعات مشتریان بود.

این حمله سایبری به قدری گسترده بود که سایت‌های برخی دستگاه‌های دولتی را با چالش و مشکل مواجه کرد و بیشترین آسیب را دستگاه‌هایی دیدند که منجر به حذف اطلاعات ذی نفعان آنها شد.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز از این حملات در امان نماند و با وجود گذشت یک ماه از این حمله گسترده هنوز امکان صدور مجوز برای سرمایه گذار و تولید کننده وجود ندارد.

خلیلی یکی از تولید کنندگان منطقه ویژه اقتصادی در این زمینه به فارس می گوید: برای تولید هدفون سیمی سوله اجاره‌ کرده‌ایم و مواد اولیه نیز تهیه شده اما امکان دریافت گواهی تولید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم گفت:‌ به ما می‌گویند حمله سایبری شده و فعلا امکان مراجعه به سایت برای دریافت گواهی تولید فراهم نیست. البته پوسته ظاهری درگاه خدمات مناطق آزاد و ویژه مشاهده می‌شود اما داخل زیربخش‌ها که می‌شوید امکان دریافت گواهی وجود ندارد.

خلیلی تاکید کرد: از مسئولان درخواست دارم که فکری به حال تولید بکنند چرا که باید اجاره سوله را پرداخت کنیم و تاخیر در تولید،‌ شرکت را با زیان روبرو می‌کند.

در همین راستا به سراغ احمد جمالی معاون اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رفتیم. وی توضیحات کوتاهی در این زمینه ارائه داد و گفت: این موضوع به حمله سایبری به شرکت ابرآروان باز می گردد و خوشبختانه اطلاعات مناطق آزاد در حال بازیابی است و به زودی مشکل دریافت اخذ گواهی تولید برطرف می‌شود.

وی گفت: در فرصت مناسب در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه خواهد کرد.

به گزارش فارس، بیش از یک ماه از حمله سایبری به شرکت مذکور می‌گذرد و هنوز تولید در سالی که مزین به این نام است با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که مسئولان دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با روی گشاده نسبت به تولید و سرمایه گذار متعهد باشند و راه‌های ارتباطی با آنها برقرار باشد. 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که چرا اطلاعات سرمایه گذار و تولید به گونه‌ای طراحی شده که با حمله سایبری، حذف و مورد سرقت قرار گرفته است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">