ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

منعی برای واگذاری سهام مخابرات نیست

| سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۸۷، ۰۹:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

نخستین مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) امروز با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، نماینده‌ی وزارت امور اقتصاد و دارایی، مدیر عامل شرکت کارگزاری سهام عدالت برگزار شد.

به گزارش (ایسنا)، محمد سلیمانی در این مراسم با بیان این که در پروانه مشخص شده که اپراتور اول تلفن همراه می‌تواند تا 38 میلیون شماره واگذار کند گفت: این موضوع در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است و مردم ما خواهان ارتباط و فن‌آوری اطلاعات هستند.

وی با بیان این که درآمد این‌گونه شرکت‌ها تضمین شده است اظهار کرد: خصوصی‌سازی مخابرات بحث جدی است و هیچ منعی برای ادامه خصوصی‌سازی مخابرات وجود ندارد.

سلیمانی با بیان این که امیدواریم هرچه سریع‌تر از مرز 51 درصد خصوصی‌سازی مخابرات عبور کنیم گفت: حضور خارجی‌ها در بحث سهام مخابرات موضوع خوب و مناسبی است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد البته برای این موضوع باید راهکار مناسب اندیشیده شود تا آن‌ها نیز برای این کار ترغیب شوند.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان این که شرکت مخابرات مجموعه‌ی قدرتمندی محسوب می‌شود گفت: این مجموعه با 32 شرکت فعالیت می‌کند که در سراسر کشور حضور دارند و می‌توان این پوشش جغرافیایی را یک مزیت دانست.

وی با اظهار امیدواری درباره‌ی این که پوشش تلفن‌های همراه تا پایان سال در جاهای اصلی به بالای 60 هزار کیلومتر برسد تاکید کرد: باید محیط گذر و رسیدن به اهداف تعیین شده را مدیریت کرده و قوانین و مقررات را در این زمینه رعایت کنیم که بتوانیم از وضعیت مطلوب بتوانیم بهره‌مند شویم.

به گفته‌ی وی مباحث درآمدی در این حوزه جای کار زیادی دارد و در این زمینه باید بتوانیم قید و بندهای دولتی را برداریم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر به اهداف خود برسیم.

وی با بیان این که اپراتورها به ارایه‌ی خدمات تلفن همراه، ثابت و دیتا می‌پردازند گفت: در بخش سوم متاسفانه تحریک و ترغیب لازم انجام نشده درصورتی که اگر در این حوزه وارد شوند آن‌ها ظرف زمان کوتاه می‌توانند چند میلیون مشترک ارتباطات دیتا پیدا کرده و به واسطه‌ آن درآمدها نیز افزایش خواهد یافت.

سلیمانی با مقایسه درآمد سال 84 تصریح کرد: این مقایسه قابل قبول بوده و این شرکت حتما یک شرکتی است که از نظر اقتصادی قابل قبول باشد.

او در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: همراه اول هنوز وارد رقابت نشده در صورتی که اگر این رقابت شکل بگیرد زمان گذر و رسیدن به 38 میلیون در زمان کوتاهی انجام خواهد شد زیرا زیرساخت‌های این موضوع در کشور آماده بوده و نیاز آن نیز در کشور وجود دارد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این که باید ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به بالای 100 درصد برسد خاطر نشان کرد: کشور 70 میلیونی ما کشور جوانی است و همه نیازمند تلفن همراه هستند پس باید برای رسیدن به این ضریب نفوذ تلاش کنیم.

وزیر ICT تاکید کرد: اگر اپراتور سوم فعالیت خود را آغاز کند و با توجه به فعالیت اپراتور دوم هیچ مشکلی برای اپراتور اول به وجود نخواهد آمد و شاید در زمانی حتی این نیاز احساس شود که اپراتور چهارمی نیز فعال شود اما فعلا چنین تصمیمی گرفته نشده است و به طور قطع این موضوع می‌تواند شرایط خوبی را برای رقابت در کشور ایجاد کند.

به گزارش ایسنا در این جلسه همچنین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران به انضمام صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی همراه برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 86 ارایه شد.

همچنین رییس اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات مدیره‌ی مجمع شرکت مخابرات ایران، معاون مالی شرکت مخابرات ایران و نمایندگانی از سازمان حسابرسی، وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی از دیگر حاضران در این مجمع بودند.

  • ۸۷/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">