ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهلت 3 ماهه فرانسه به فیس‌بوک

| چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

مقامات رگولاتوری در فرانسه می‌گویند به فیس بوک سه ماه فرصت داده‌اند تا از ردگیری فعالیت های کاربرانی که عضو این شبکه اجتماعی نیستند دست بردارد.
به گزارش فارس به نقل از ونچربیت خبر داد، آنان می‌گویند فیس‌بوک بدون جلب رضایت این کاربران عادت‌های کاربرایشان را ردگیری می‌کند و لذا باید از جمع آوری اطلاعات کاربران مذکور و انتقال آنها به آمریکا خودداری کند.
این اولین اقدام جدی فرانسه برای مقابله با انتقال داده های شخصی کاربران به ایالات متحده است. سال گذشته دادگاهی در اتحادیه اروپا حکمی برای جلوگیری از این امر صادر کرده بود. تا قبل از آن بر مبنای قرارداد Safe Harbour میان دولت آمریکا و اتحادیه اروپا امکان انتقال اطلاعات شخصی کاربران اینترنت در قاره اروپا به امریکا وجود داشت، اما افشاگری های اسنودن در مورد جاسوسی های بی ضابطه آژانس امنیت ملی آمریکا از میلیاردها کاربر اینترنت و تلفن همراه تداوم همکاری در این زمینه را ناممکن کرد. قرار است دو طرف ظرف سه ماه آینده در این زمینه به تفاهم نهایی دست یابند.
بر اساس بیانیه رگولاتوری فرانسه موسوم به CNIL انتقال داده های کاربران فرانسوی به آمریکا بر مبنای توافقنامه Safe Harbour غیرقانونی است. زیرا دیوان دادگستری اتحادیه اروپا قرارداد مذکور را غیرقانونی اعلام کرده است.
بررسی ها نشان می دهد مدیران فیس بوک در زمان بازدید کاربران غیرعضو از این شبکه اجتماعی اطلاعاتشان را جمع آوری می کنند. برای این کار از کوکی ها استفاده شده و اطلاعات جمع آوری شده در اختیار شرکت های تبلیغاتی گذارده می شود تا برای افراد تبلیغات هدفمند و متناسب با عادات کاربری آنها نمایش داده شود.

  • ۹۴/۱۱/۲۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">