ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی مدیریت سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: موافقت نامه‌ی مبادله شده‌ی وزارت آموزش و پرورش با سازمان مدیریت برای پروژه‌های IT درسال جاری14میلیارد تومان است که هنوز به تصویب نشده است.
دکتر «ابراهیم آقاخانی» در گفت وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که هنوز موافقت نامه‌ی سال 84 وزارت آموزش و پرورش پیرامون پروژه‌های IT توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تصویب نرسیده گفت: تا پایان تیرماه سال 85 باید همه‌ی پروژه‌های سال 84 سازمان‌ها در رابطه با مباحث فناوری اطلاعات به اتمام برسد و در حقیقت موافقت نامه‌ی آنها عملیاتی شود و این در حالی است که هنوز موافقت نامه‌ی برخی سازمان‌ها با سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مبادله نشده و یا به تصویب نرسیده است .
وی با تاکید بر این که به دلیل زمان بر بودن سیکل پروژه‌ها فرصت باقی مانده تا تیر ماه برای انجام پروژه‌ها کافی نیست، گفت: فناوری اطلاعات یک طرح وجزو طرح‌های عمرانی محسوب می‌شود که پایان سال مالی آن‌ها تیر ماه محسوب می‌شود و همین موضوع مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد .
آقاخانی با اشاره به دیرکرد مبادله‌ی موافقت نامه‌های سازمان‌ها و وزارتخانه ‌های مربوطه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: بخشی از این مشکل به دستگاه‌ها و بخشی نیز در توافق عناوین مطرح شده توسط دستگاه‌ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مربوط می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی مدیریت سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در راستای طرح تکفا درسال جاری پروژه‌های خوبی در آموزش وپرورش پی‌گیری می‌شود گفت: بخش اعظم اعتبار صرف محتوا در این حوزه می‌شود و اولویت دوم اعتبارات در جهت بهبود یافتن نسبت دانش آموز به رایانه استفاده خواهد شد که این کار با اجرای آزمایشگاه‌های رایانه‌ای ( طرح بسته‌ای ) با مشارکت استان‌ها است.
قائم مقام مدیر طرح IT وزارت آموزش و پرورش معتقد است : اگر بخواهیم IT را عملیاتی کنیم باید این کار را از آموزش و پرورش آغاز کنیم چون نسل جوان بهره‌برداران اصلی هر فعالیتی هستند و آموزش و پرورش نیز بیشترین مخاطب و جمعیت دانش اموزی و پرسنلی را دارد بنابراین طبیعی است که بیشترین نفوذ فرهنگی را خواهد داشت .
معاون برنامه ریزی و توسعه‌ی مدیریت سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش معتقد است: آموزش و پرورش باید در جایگاه شاخص دریافت بودجه در جایگاه برجسته قرار گیرد چون توزیع اعتبار به دستگاه‌ها باید بر اساس اولویت ونفوذ پذیری دستگاه مربوطه باشد.

  • ۸۴/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">