ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نیاز فوری اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان به دسترسی به فرآیند سازماندهی کارگران جوان اقتصاد دیجیتال به منظور احیای خویش، در نسخه امسال مجله بین‌المللی تحقیقات کار سازمان جهانی کار، مورد تاکید واقع شده است.

به گزارش سازمان جهانی کار، بر اساس یک گزارش جدید، اتحادیه‌های کارگری جذب جوانان را در دستور کار دارند و این امر بدون سازماندهی کارگران اقتصاد دیجیتال که امروزه عمده نیروهای آن جوان هستند، میسر نخواهد شد. 

نیاز فوری اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان به دسترسی به فرآیند سازماندهی کارگران جوان اقتصاد دیجیتال به منظور احیای خویش، در نسخه امسال مجله بین المللی تحقیقات کار که توسط دفتر فعالیت‌های کارگری (ACTRAV) در سازمان جهانی کار (ILO) راه‌اندازی شده، مورد تاکید واقع شده است. 

بر اساس این مطالعه، تنش‌های ژئوپلیتیکی، تغییرات آب و هوایی، درگیری‌های نظامی جهانی و بحران‌های غذایی و نابرابری‌ها در کنار نقض حقوق اتحادیه‌های کارگری و کارگران طی یک دهه اخیر تشدید شده و به همین دلیل سازماندهی اشکال جدید کار، به‌ویژه در پلتفرم‌های دیجیتالی در میان جوانان بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است. 

امروزه احیای اتحادیه کارگری سازماندهی اشکال جدید کار از جمله کارگران پلتفرم‌های اینترنتی، کارمندان شرکت‌های فعال در اقتصاد دیجیتال و اقتصاد موسوم به گیگ و بازاریابی الکترونیکی را لازم دارد. 

بهترین شیوه‌ها را برای استراتژی‌های نوآورانه‌ای که اتحادیه‌های کارگری می‌توانند برای تقویت سازماندهی خود اتخاذ کنند، باید در فضای رسانه‌ای و دیجیتالی به اشتراک گذاشته شود و یکی از تجربیات این شیوه‌های نوآورانه، ساماندهی نیروهای کار اقتصاد دیجیتال است. این ابتکارها برای جذب نیروی جدید در مشاغل دوران جدید صنعتی، منوط به اشتراک‌گذاری تجربیات سازماندهی اینترنتی نیروهای کار اقتصاد نوین است. 

ماریا هلنا آندره، مدیر دفتر فعالیت‌های کارگری سازمان جهانی کار، می‌گوید: اتحادیه‌های کارگری نقش مهمی در تضمین صلح، عدالت اجتماعی و کار شایسته برای همه ایفا می‌کنند. از دیدگاه سازمان جهانی کار، ما قویا معتقدیم که احیای اتحادیه‌های کارگری باتوجه به تحولات فنی جدید مشاغل امکان‌پذیر است. این مهم است که اتحادیه‌های کارگری اتحاد خود را تقویت کرده و استراتژی‌های نوآورانه‌ای را برای جذب و سازماندهی کارگران در اشکال جدید کار، به‌ویژه آن‌هایی که در اقتصاد دیجیتال هستند، به کار ببرند. این موضوع باعث تحریک تاملات و اقداماتی برای تقویت جنبش صنفی خواهد شد.

این گزارش می‌گوید که جذب جوانان همچنین یکی از دغدغه‌های اصلی جنبش کارگری است چراکه نیروهای فعال صنفی در بیشتر اتحادیه‌ها در حال پیر شدن است. اقتصاد دیجیتال رو به رشد، حاکمیت اساسی شکل قدیمی کار یدی را به چالش می‌کشد، اما اگر به درستی درگیر شوند، جوانان می‌توانند راه مهمی را برای افزایش عضویت و تقویت اتحادیه‌های کارگری باز کنند. از اتحادیه‌های کارگری خواسته می‌شود تا مهارت‌ها و دانش دیجیتالی خود را برای مقابله با چالش دیجیتالی دنیای کار تقویت کنند. آن‌ها باید راهبردهای نوآورانه‌ای برای بسیج و سازماندهی کارگران در اشکال جدید کار، از جمله در اقتصاد پلتفرم اتخاذ کنند. 

ایجاد شبکه‌ها و اتحاد با انجمن‌های نوظهور کارگری، مانند کارگران خودسازمان‌یافته و استقرار ابزارهای ارتباطی دیجیتال برای دسترسی به نیروی کار آنلاین پراکنده در شهرها و منازل و در عین حال پیوسته مرتبط کردن آن‌ها به هم، در گزارش سازمان جهانی کار توصیه می‌شود. (منبع:ایلنا)

  • ۰۱/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">