ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع و وصل مداوم ارتباط، بروز اشکال در اتصال اینترنت و مشکل ارسال پیام کوتاه از جمله نارسایی هایی است که برای برخی شهروندان استفاده کننده از خدمات اپراتورهای تلفن همراه در پی جمع آوری آنتن های B.T.S توسط شهرداری تهران بروز کرده است.

اسفندماه سال گذشته برخی از اعضای شورای شهر تهران به بهانه اینکه این کلانشهر نباید مزرعه دکل های بی.تی.اس (BTS) شود دستور جمع آوری برخی از این دکل ها در سطح شهر تهران را صادر کردند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اعلام کرده بود: مسئولان اپراتورها بویژه همراه اول انتظار نداشته باشند که اجازه دهیم شهر تهران به مزرعه آنتن های BTS تبدیل شود.
نخستین بخشی که در شبکه تلفن همراه مستقیم با گوشی تلفن همراه در ارتباط است به لفظ عامیانه آنتن تلفن همراه و به تعبیر تخصصی BTS (Base Tranceiver Station) است.
این آنتن ها همان فرستنده و گیرنده های کوچکی هستند که در نقاط مختلف شهر نصب می شوند و به کمک آنها مشترکان آنتن دهی می شوند.
با وجود این واکنش و سخنان مسئولان شهرداری و شورای شهر نسبت به آنتن های بی.تی.اس، وقتی پای حرف های شهروندان می نشینی آنها از بروز اشکال در ارتباط های خود ناراضی بوده و انتظار دارند مسئولان فکری برای این موضوع کنند.
«مدام در ارتباط من با دیگران اشکال بوجود می آید و درست وسط صحبت ها ناگهان آنتن گوشی قطع شده و بعد از مدت زمان کوتاهی دوباره ارتباط برقرار می شود درحالی که برای برقراری ارتباط با طرف مقابل باید مجدد تلاش کنم؛» این صحبت های یکی از شهروندان ساکن در خیابان بوستان نهم پاسداران بود که مدتی پیش شهرداری تهران آنتن بی.تی.اس اپراتور همراه اول کشور را در این محل جمع آوری کرده بود.
این شهروند که فروشگاهی در محل اداره می کرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آنقدر خدمات رسانی همراه اول بعد از جمع آوری آنتن نامناسب شده است که ناگزیر شده ام برای جلوگیری از اختلال در ارتباطات روزانه، چاره اندیشی کنم در حالی که پیش از این همراه اول خدمات خوبی ارائه می داد.
وی گفت: همراه اول سابقه بیشتری در ارائه خدمات دارد اما بروز این مشکل ها سبب شده ارتباط مناسبی نداشته باشیم؛ مسئولان این شرکت باید هرچه زودتر فکری کرده و برای برطرف کردن مشکل گام بردارند.
خانمی که برای خرید به این فروشگاه آمده بود تا متوجه صحبت ها در باره خدمات تلفن همراه شد به خبرنگار ایرنا گفت: پس از جمع آوری آنتن های محله من نیز از بروز اشکال در خدمت دهی همراه اول ناراضی هستم.
وی افزود: برای ارتباط با دخترم که در خارج از کشور به سر می برد از اینترنت همراه اول استفاده می کنم اما مدتی است اینترنت با مشکل مواجه شده و در هنگام اتصال و صحبت با دخترم ناگهان ارتباط قطع می شود.
این خانم شهروند افزود: قطع ناگهانی ارتباط سبب می شود نتوانم آنگونه که باید و شاید از احوال دخترم آگاه شوم.
وی گفت: همراه اول باید برای این وضعیت چاره اندیشی اساسی کند؛ اینکه نمی شود شهرداری دیگران را از دریافت خدمات ارتباطی محروم کند.
شهروند دیگری که در منطقه دربند زندگی می کند به خبرنگار ایرنا گفت: چندی پیش عده ای آمدند و آنتن مستقر در محل ما را جمع کردند؛ از آن زمان تاکنون، در ارتباطات این محل مشکل های زیادی بوجود آمده است.
وی که اداره کننده مغازه ای کوچک در این خیابان است، افزود: همراه اول در اینجا به سختی آنتن می دهد و زمانی که ارتباط برقرار شد مدت کوتاه بعد قطع می شود و مجدد وصل می شود.
این شهروند گفت: بروز قطع و وصل های پی درپی در ارتباط سبب شده روی کارم نیز اثر منفی داشته باشد.
جوانی که خود را ساکن محل معرفی کرد نیز گفت: سرعت اینترنت همراه اول در این منطقه بسیار کاهش یافته و کمتر زمانی است که بتوان از خدمات با سرعت مناسب بهره گرفت، در صورتی که پیش از این، اینگونه نبود.
در عین حال یکی از شهروندان ساکن این محل از جمع آوری آنتن ابراز رضایت داشت و گفت: امواج این آنتن ها برای بدن مضر هستند خوب شد که شهرداری برای جمع آوری اقدام کرد.
وی افزود: اپراتورها باید فکر دیگری کرده و به جای نصب آنتن، از روش های بهتری که آثار مضر کمتری دارند، استفاده کنند.
در این هنگام شهروند دیگری که در حال شنیدن استدلال وی بود، گفت: بنا به گفته محققان، هنوز هیچ تحقیقی نشان نداده است که این امواج برای بدن انسان مضر است یا نه.
از گفت وگوهای شهروندان در مناطقی که بدلیل جمع آوری آنتن از ارتباط پایدار محروم شده اند، می توان نتیجه گرفت که ارتباط جزو مایحتاج اصلی انسان بوده و می تواند لطمات سنگینی به زندگی افراد بزند؛ و تا این مشکل برطرف شود، از دغدغه آنها کاسته نمی شود.
گرچه شهرداری تهران با هدف کاهش اثر مضر تشعشعات تلفن همراه بر بدن شهروندان اقدام به جمع آوری آنتن های بی.تی.اس(B.T.S) کرده است اما بروز اشکال در نحوه ارتباط شهروندان با یکدیگر مسئله ای است که در این گیرودار شهردای تهران از آن غافل مانده است.
این در حالی است که پیش از این مسئول آزمایشگاه بررسی اثرات امواج الکترومغناطیسی بر بدن دانشگاه علم و صنعت گفته بود: تاکنون ثابت نشده است که تشعشعات آنتن های BTS عامل سرطان باشد.
دکتر احمد چلداوی به خبرنگار ایرنا گفت، در بررسی های تحقیقاتی ثابت نشده است که تشعشعات این آنتن ها می تواند سبب بروز بیماری سرطان باشد. تحققات در این زمینه همچنان ادامه دارد تا به نتیجه قطعی در این مورد دست یابیم.
وی به انجام بررسی امواج تلفن های همراه روی موش ها در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این بررسی به اثرات امواج تلفن همراه روی حافظه، استرس و اضطراب این حیوان می پردازد.

  • ۹۴/۱۱/۰۵

آنتن‌های BTS

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">