ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جمعی از مدیران مطبوعات غیردولتی با انتشار نامه سرگشاده‌ای خواستار متوقف شدن ممانعت از تردد خبرنگاران در محدوده طرح ترافیک تهران شدند.
به گزارش ایسنا، متن نامه که اسامی روزنامه‌های آرمان، آفتاب یزد، ابتکار، اسرار، توسعه، حیات نو اقتصادی، کار و کارگر، فرهنگ آشتی، صدای عدالت و مردم‌سالاری در پایان آن آمده و به سردار انصاری معاونت فرماندهی ناجا در راهنمای و رانندگی رونوشت شده به این شرح است:
«جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف شهردار محترم تهران با سلام و تحیت

همان‌گونه که استحضار دارید بر اساس اعلام مسئولان محترم راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قرار است ممنوعیت تردد خودروها با استفاده از کارت خبرنگاری از هفته آینده اجرا شود.
به همین خاطر کلیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران موظف شده‌اند برای دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام کنند. به نظر می‌رسد این طرح به منظور ساماندهی و جلوگیری از تخلفات افرادی است که با استفاده از کارت‌های خبرنگاری جعلی در محدوده ممنوعه طرح ترافیک تردد می‌کنند.
اما متأسفانه شیوه ساماندهی تردد خبرنگاران در محدوده طرح ترافیک به گونه‌ای است که جز توهین به شخصیت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران که در تمام نقاط جهان به عنوان چشمان ناظر جامعه و رکن چهارم دموکراسی شناخته می‌شوند، نتیجه دیگری نخواهد داشت؛ زیرا درخواست مدارک متعدد، تقاضای وجه نقد، مستثنی کردن خودروهای پایین‌تراز مدل 68 از دریافت مجوز، ناهماهنگی مسئولان امر در مطالبه مدارک مورد نیاز از خبرنگاران و در پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا و تلاش برای محدود ساختن خبرنگاران به عنوان زیرمجموعه سه نهاد مشخص مطبوعاتی و تفاوت قائل شدن میان خبرگزاری‌ها و مطبوعات از جمله اشکالاتی است که روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و صاحب‌نظران بر این طرح وارد می‌کنند.
بدون شک خبرنگاران، نه به منظور انجام امور شخصی خود، بلکه برای انجام رسالت اطلاع‌رسانی که بر دوش دارند، نیازمند سهولت در تردد در سطح شهر هستند. لذا اجرای طرح مذکور مشکلات فراوانی را برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایجاد می‌کند.
به همین خاطر و با عنایت به آشنایی عمیق جناب‌عالی به مسایل حوزه انتظامی و نیز عنایت ویژه‌ای که در سالیان فرماندهی نیروی انتظامی همواره نسبت به اصحاب قلم و اهالی مطبوعات داشته‌اید، خواهشمندیم دستور فرمایید هرچه سریع‌تر زمینه توقف اجرای این طرح و بازگشت امور به روال سابق فراهم آید.
البته ما نیز معتقد به ساماندهی تردد خبرنگاران در محدوده طرح ترافیک هستیم و بر این باوریم که باید از سوءاستفاده از موقعیت خبرنگاران جلوگیری شود و لذا پیشنهاد می‌کنیم که کارت‌های خبرنگاری صادره از جانب مدیران مسئول مطبوعات برای خبرنگاران حتما از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شود تا از بروز هرگونه سوءاستفاده و انجام تخلفات افراد متفرقه جلوگیری شود.
پیشاپیش از بذل عنایت جناب‌عالی نسبت به خبرنگاران، این راویان صادق واقعیات و تحولات اجتماعی و آیینه‌های تمام‌نمای مشکلات مردم و تمامی اصحاب مطبوعات قدردانی می‌کنیم».

  • ۸۴/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">