ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نامه سرگشاده سهامداران درخصوص سود مخابرات

| يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۸۸، ۰۴:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

کانون سهامداران حقیقی در پی اختلاف تفسیر از بند 12 قانون بودجه درباره سود 40 درصدی ابرازی شرکت‌های دولتی و در نتیجه برداشت از حساب شرکت مخابرات توسط خزانه کل، با ارسال نامه سرگشاده ای به رئیس مجلس خواهان رفع این مشکل و تفسیر درست از بند قانون بودجه شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به اختلاف تفسیرازبند12 قانون بودجه درخصوص سود 40 درصدی ابرازی شرکت‌های دولتی و برداشت از حساب شرکت مخابرات توسط خزانه کل کشور ( که همراه با مسدود شدن حساب مخابرات در روزهای گذشته شده)، کانون سهامداران حقیقی با ارسال نامه سرگشاده ای به رئیس مجلس خواهان رفع این مشکل و تفسیر درست از بند قانون بودجه شد.

در این نامه آمده است :جناب آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ، با توجه به تنفیذ بند 12 بودجه سال 1387 در بودجه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی بدون لحاظ نمودن بند ج تبصره یک بودجه سال 1386 که اعلام می‌دارد شرکت‌های دولتی می‌بایست 40 درصد سود ابرازی خود را فقط به مقداری که دولت سهامدار می‌باشد به خزانه کل کشور پرداخت نمایند و سود سهام بخش غیر دولتی نمی‌بایست در محاسبه مذکور مورد لحاظ قرار گیرد و یا آنکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر شرکت‌های دولتی، مشمول پرداخت مجدد 40درصد سود ابرازی به خزانه نخواهند شد.

اما متاسفانه خزانه کل کشور با این توجیه که تبصره مذکور در بودجه سال 1388 تنفیذ نشده است و مفهوم آن کل 40درصد سود ابرازی می‌باشد، لذا 40 درصد حقوق سهامداران غیر دولتی را نیز مشمول محاسبه قرار داده و حتی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر این شرکت‌ها را نیز مشمول این تفسیر نموده است و عملا برداشت مضاعف صورت گرفته است که به نظر نمی‌رسد مجلس محترم شورای اسلامی چنین منظوری داشته باشد ، چرا که سهام واگذار شده در قالب اصل 44، حقوق جدیدی برای سهامداران آن ایجاد می‌نماید و طبق قانون تجارت می‌بایست، حقوق یکسان سهامداران هر شرکتی رعایت شود.

در ادامه این نامه آمده است : لذا برای رعایت عدالت و عدم تضییع حقوق سایر سهامداران غیر دولتی که به نحوی حق‌الناس می‌باشد، لازم است تا تفسیر مناسب از این بند توسط مجلس محترم انجام شده تا ابهام موجود رفع شود. هر چند طبق بند 3 ماده 18 قانون اصل 44، کلیه شرکت‌هایی که واگذاری آنها به تصویب هیات واگذاری می‌رسد، از شمول مقررات و قوانین دولتی خارج می‌شوند ولی بهرحال خواهشمندیم با تفسیر مناسب از بند مذکور بودجه سال جاری، نسبت به اعاده حقوق سهامداران حقیقی شرکت‌های دولتی واگذار شده در قالب اصل 44 اقدام شود.

به گزارش فارس ، این موضوع در حالی در قالب نامه فوق منعکس شده که قرار است در اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه جاری بلوک 51 درصدی سهام مخابرات عرضه شود.

  • ۸۸/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">