ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نام سایت عامل اصلی شکایت های اینترنتی در ایران

| يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

بیش‌ترین موضوع شکایات در حوزه اینترنت اختلاف بر سر نام سایت و دامین است.

باقر افخمی - عضو اصلی مجتمع شماره 34 رسیدگی به جرایم رایانه‌یی و اینترنتی دادگستری کل استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: برخی شکایات در حوزه اینترنت بر این اساس است که برخی مدعی می‌شوند که افراد حقیقی یا سازمان‌های دولتی به ثبت‌ نام مشابه سایت و دامین آن‌ها اقدام کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس قوانین آیکان که مرکز رسیدگی جهانی به شکایات اینترنتی است، به عنوان مثال اگر شخص حقیقی سایتی با نام شرکت SONY که شرکتی معروف و بین‌المللی است ثبت کند و پس از وی شرکت مربوطه به ثبت سایت با همین نام اقدام کند، با توجه به شناخته شده بودن شرکت، می‌توانند به این کار مبادرت ورزند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او درباره‌ منبع صدور احکام این مجتمع گفت: ما برای این کار و صدور احکام از قوانین مجازات اسلامی و یا قوانین آیکان استفاده می‌کنیم ولی از این پس برای صدور احکام از لایحه قانون جرایم رایانه‌یی موجود کشور نیز استفاده خواهیم کرد که با این کار دست ما برای صدور احکام به استناد قوانین جمهوری اسلامی بیش‌تر باز می‌شود.

افخمی درباره‌ هزینه رسیدگی به شکایت اینترنتی و با بیان اینکه شاکیان هزینه‌ای در این زمینه پرداخت نمی‌کنند اظهار کرد: تسریع در رسیدگی به جرائم و عدم اطاله دادرسی، کمترین هزینه از نظر دادرسی و تخصصی کار کردن از جمله خصوصیات این مجتمع است.

  • ۸۸/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">