ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران گفت:کالاهای بخشIT سرمایه‌یی است نه تزیینی و مصرفی که بخواهیم با آن‌ها برخورد تعرفه‌یی داشته باشیم .
«باقر بحری» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مساله‌ی تعرفه‌ها و با تاکید بر سرمایه‌یی بودن کالاهایIT گفت: معمولا ساخت این نوع کالاها به طور عمده در کشور انجام نمی‌شود وآن هدفی را که تعرفه‌ها دارند از جمله جلوگیری از کالاهای غیرضروری به جامعه شامل این نوع کالاها نمی‌شود، بنابراین تاثیر مستقیمی‌ در توسعه‌ و گسترش جامعه و صنعت دارند.
به اعتقاد رییس کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران‌، باید روز به روز تعرفه‌های گمرکی کاهش یابد چون این موضوع در خیلی از کشورها و به منظور رشد وتوسعه‌یIT حتی به مرز صفر درصد رسیده است.
وی در ادامه اظهار تاسف کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته خیلی‌ها بحثی را برای تقویت تولید مطرح می‌کردند و تعرفه‌های PC و کامپیوتر را افزایش دادند درصورتی که شاهد بودیم اکثر آن‌ها یا با شکست رو به رو شدند یا در واقع فقط توجیهی بودند برای حوزه‌ی خاصی که بتوانند منافع بیشتری کسب کنند.
بحری معتقد است: الزاما کسانی که تصور می‌کنند با این کار می‌توانند اشتغال زایی در جامعه ایجاد کنند و تولید را افزایش دهند یک طیف کوچکی را می‌بینند در صورتی که گسترش IT در جامعه می‌تواند در طیف وسیع‌تری از جامعه اشتغال ایجاد کند.
رییس کمیسیون فرهنگی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران با اشاره به تعرفه‌های بالای کالاهای IT در چند سال گذشته که موجب بروز قاچاق کالادرسطح وسیعی شده،‌گفت: در گذشته بارها به این نکته تاکید کردیم که این کار به رواج کالا در کشورمان کمک می‌کند بنابر این باید تعرفه‌ها را کاهش دهیم با توجه به این جریان همان مقدار معینی که تعرفه‌ها کاهش یافت تاثیر بسیار خوبی در جلوگیری از کالاهای قاچاق داشت و از همه مهم ترمنجر به ساماندهی و هویت دار شدن کالاها شد، چون کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می‌شود ،نمی‌تواند دارای هویت و صاحب باشد، بنابر این ورود قانونمند کالاها باعث شناسنامه و هویت دار شدن آن‌ها می‌شود و به دنبال آن از هدر رفتن سرمایه‌ی کشور نیز جلوگیری می‌کند .
رییس کمیسیون فرهنگی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران یادآور شد: هر ساله از طرف وزارت بازرگانی کتابی به نام تعرفه‌های گمرکی سال منتشر می‌شود که به همین مناسبت ما نیز نظرات خودمان را به وزارت صنایع و وزارت بازرگانی اعلام می‌کنیم تا این تعرفه‌ها درست اجرا شود و در این جهت بتوانیم وضعیت بهتری داشته باشیم .
وی با اشاره به فعالیت کارگروه تعرفه گفت: پایین آوردن تعرفه‌ها از عمده‌ترین کارها و پیشنهادات ما در این کار گروه است و در این کارگروه به این نکته تاکید می شود که کاهش تعرفه‌ها برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار از طریق IT امکان پذیر است و ما در این راستا گام برمی‌داریم .

  • ۸۴/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">