ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نحوه برگزاری الکامپ مورد بررسی قرار گرفت

| جمعه, ۱۹ اسفند ۱۳۸۴، ۰۱:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با وزیر بازرگانی دیدار و گفتگو کردند.
ITanalyze.ir - در این دیدار که با حضور دکتر میرکاظمی وزیر، دکتر موحدی معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی، مدیرکل حوزه وزارتی وزیر بازرگانی و سعیدی، مرتضوی، مظلوم و رحمتی از سازمان نظام نظام صنفی رایانه ای برگزار شد، طرفین پیرامون بحث گسترش تجارت الکترونیک و چگونگی برگزاری نمایشگاه الکامپ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در ابتدای دیدار سعیدی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با معرفی سازمان به تشریح چگونگی شکل گیری، مبانی قانونی و اختیارات آن مبنی بر نظم بخشی و ساماندهی فعالیت های تجاری رایانه ای در کشور پرداخت. پس از آن موضوع چگونگی ارتقاء سطح استفاده از فناوری اطلاعات در بخش بازرگانی کشور مطرح شد که با توجه به حضور دکتر موحدی معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی مقرر شد که طی جلسه ای با ایشان، موضوعات موردنظر سازمان بحث و بررسی گردد.
در ادامه جلسه موضوع برگزاری نمایشگاه های قبلی الکامپ و چگونگی برگزاری نمایشگاه آتی مطرح شد که با توجه به علاقمندی میرکاظمی وزیر بازرگانی مابقی وقت جلسه به این موضوع اختصاص یافت.
سعیدی با تشریح روند برگزاری نمایشگاه در سالهای قبل اظهار داشت که نمایشگاه الکامپ دهم سند افتخار و توانمندی بخش خصوصی و دولتی کشور در راه ارتقاء سطح فعالیت های فناوری اطلاعات در کشور و همچنین بکارگیری آن در صنعت نمایشگاهی کشور بود که به دلیل عناد برخی از افراد منحرف پس از برگزاری با مشکلاتی همراه بود که حتی منجر به ایجاد پرونده تعزیراتی یک میلیارد و نهصد میلیون تومانی برای برگزارکنندگان گردید، که البته با هوشیاری جناب آقای شریعتمداری وزیر وقت و فرصتی که جهت بررسی موضوع صرف کردند، در نهایت منجر به ابلاغ نامه ای به شرکت سهامی نمایشگاه ها گردید که طی آن کلیه درخواست¬های صنف مبنی بر ختم پرونده تعزیرات، عقد قرارداد میان مدت و همچنین اصلاح آیین نامه ارزی و ریالی که بهانه¬ای برای ایجاد فشار بر روی شرکت¬کنندگان و برگزارکنندگان بود، اجابت گردیده بود. البته نمایشگاه یازدهم با خفت و ذلت توسط خود شرکت نمایشگاهی برگزار شد.
پس از آن وزیر بازرگانی اظهار داشت که چون شما نمایندگان کل صنف هستید، پس در برگزاری نمایشگاه باید بگونه ای اقدام نمایید که همه آحاد صنف منجمله شرکتهایی که مرکب از دو جوان تازه فارغ التحصیل هستند بتوانند در آن حضور یابند و جاهای مرغوب فقط در اختیار شرکتهای بزرگ قرار نگیرد که سعیدی در پاسخ گفت به هر حال ارزش ریالی جای مرغوب بیش از جای معمولی است و اگر به صورت شفاف گرفته نشود، به گونه ای دیگر جبران خواهد شد.
میرکاظمی در ادامه افزود: البته آنچه در این سال ها در شرکت نمایشگاهی اتفاق افتاده است، از بین بردن تدریجی اموال بوده است. زیرا در پشت چمن های محوطه نمایشگاهی واقعیتی که وجود دارد این است که کلیه ساختمان ها و تجهیزات فرسوده هستند و دریغ از سیستم اطفاء حریق و گرمایش و سرمایش مناسب که همگی نیاز به بازسازی دارند ولی در مقابل زمین ها را به رقم های ناچیز حدود 10 الی 15 هزار تومان به برگزارکنندگان اجاره می دادند که آنها نیز همین غرفه ها را تا متری دویست هزار تومان نیز به شرکت کنندگان اجاره داده اند که البته قصد داریم قیمت اجاره غرفه¬های واگذار شده از سوی نمایشگاه منطقی گردیده تا هزینه بازسازی تجهیزات و سالن ها از محل آن قابل تامین شود و برای آن که به شرکت کنندگان نیز اجحافی صورت نگیرد، تصمیم داریم که نحوه واگذاری نمایشگاه ها به برگزارکنندگان را به گونه ای تغییر دهیم که برگزارکنندگان حدود 5 درصد سود ببرند. چون کار اصلی که برگزارکنندگان می¬کنند این است که زمین را از نمایشگاه دریافت و بین غرفه¬داران توزیع می¬کنند و طبیعی است که برای این کار پنج درصد سود کافی باشد.
البته برای آنکه رعایت عدالت در توزیع غرفه ها باشد، گفته ام که از همان روش الکترونیکی ثبت نام که شما در نمایشگاه خودتان استفاده کرده اید، برای برای دیگر نمایشگاه ها نیز استفاده نمایند.
سعیدی در پاسخ گفت البته من نمی دانم که در کدام نمایشگاه غرفه ها متری دویست هزار تومان به فروش رفته است، ولی آنچه مسلم است برگزاری یک نمایشگاه آن هم به گونه ای که باعث عزت و آبروی کشور باشد ورای مسئله ساده توزیع زمین بین غرفه داران است که البته با این نگاه من فکر می کنم که اگر ما را از برگزاری معاف فرمایید، بار بزرگی را از دوش ما برداشته اید.
میرکاظمی در پاسخ گفت البته که شما باید کمک کنید تا نمایشگاه به نحو احسن برگزار شود. البته آقای دکتر قوام شهیدی مدیرعامل شرکت نمایشگاهی پیگیر موضوع هستند و کار را دنبال خواهند نمود.
در پایان دیدار مقرر شد که برای تعمیق همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای با وزارت بازرگانی با کلیه معاونت های وزارت که شرح وظایفشان مرتبط با فعالیت های سازمان است، جلسات کارشناسی برگزار و موضوعات پیگیری گردد.

  • ۸۴/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">