ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون رسانه‌ای روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیران سایت‌های فیلتر شده می‌توانند شکایات خود را در خصوص بسته شدن سایت خود از طریق شماره‌ی فکس ‌٨٨٤٢٩٢٦٧ به دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات در وزارت ICT اعلام کنند.
مهندس «مسعود فاتح» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ی مورخ ‌١٠/١٠/٨١ به پیشنهاد هیات نظارت بر اجرای مصوبه (مقررات ضوابط شبکه‌ها‌ی اطلاع رسانی رایانه‌ای) تصویب کرد که به منظور صیانت فرهنگ ملی و اسلامی‌، کمیته‌یی مرکب از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما با مسوولیت نماینده‌ی وزارت اطلاعات تشکیل شود که این کمیته‌ مصادیق پایگاه‌های اطلاع رسانی رایانه‌ای غیر مجاز را تعیین و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ می‌کند.
وی ادامه داد: در جلسه‌ی مورخ ‌١٥/٧/٨٢ عضویت نماینده‌ی دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده‌ی سازمان تبلیغات اسلامی‌ نیز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری فنی فیلترینگ مسوول اجرایی مصوبات این کمیته خواهد بود.
وی افزود: فیلترینگ سایت‌هایی که از طریق این کمیته به وزارت ICT اعلام می‌شود، از طریق شرکت فناوری اطلاعات اعمال می‌شود که در این راستا لیست سایت‌هایی که باید فیلتر شوند از طریق شرکت فناوری اطلاعات به سایر ارایه دهندگان خدمات اینترنت (ICP‌ها) نیز اعلام شد که آن‌ها نیز سایت‌های مورد نظر را فیلتر می‌کنند.

  • ۸۴/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">