ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل دفترامور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق آخرین آمار، تاکنون با وام 100 شرکت ISP موافقت شده است؛ در مجموع میزان وام، 24 میلیارد و 690 میلیون ریال است و از میان متقاضیان، 25 شرکت‌ حداکثر ظرف 10 روز آینده وام خود را دریافت خواهند کرد.

مهندس « محسن پازری» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین وضعیت تخصیص وام‌های وزارت ارتباطات را تشریح کرد و با بیان این که مبلغ وام از محل اعتبار سال 82 و83 وزارت ارتباطات و شرکت‌های زیر مجموعه تامین می‌شود اظهار داشت: کمیته‌ی وام وجوه اداره شده، پیشنهادات رسیده را در 10 گروه مختلف دسته‌بندی و نسبت به اختصاص وام تصمیم‌گیری می‌کند. در این روند بحث‌های مربوط به فناوری اطلاعات در گروه شش و هفت سازماندهی شده و بر اساس آن وام‌ها به شرکت‌های نرم‌افزاری، شرکت‌های دارنده‌ی مجوزIDC, ISP، ICP‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: مدارک ارسالی به کمیته‌ی فنی پس از اعلام نظر مثبت به کمیته‌ی اصلی ارجاع داده شده و در آنجا مورد تصویب واقع می‌شود. این روند قطعا پایدار خواهد بود زیرا تصمیم گرفته شد تا توسعه‌ی فناوری اطلاعات به نحوی با اختصاص وام‌ها تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق آخرین آمار تاکنون با وام 100 شرکت ISP موافقت شده که در مجموع میزان آن 24 میلیارد و 690 میلیون ریال می‌باشد که از این تعداد 25 مورد از متقاضیان حداکثر ظرف 10 روز آینده وام خود را دریافت

خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که سقف وام مربوط به IDC‌ها بالا است اختصاص وام هنوز به آن‌ها آغاز نشده و در حال بررسی پرونده‌ها هستیم.اما تاکنون دو IDC آمادگی دریافت وام را دارا هستند که این بحث در جلسه‌ی بعدی کمیته‌ی وام بررسی خواهد داشت.

پازری در ادامه با بیان این که تقاضای وام حدود 34 شرکت نرم‌افزاری مورد بررسی و موافقت قرار گرفته تصریح کرد: نوع بررسی اختصاص وام و نوع برآوردها برای این شرکت‌ها نیز متفاوت است و باید با در نظر گرفتن توانایی، نیروی انسانی و غیره انجام شود. اما همان طور که گفته شده تمام شرکت‌هایی که با وام آن‌ها موافقت شده، تماما وام‌ها را دریافت کردند که مبلغ وام حدود هشت میلیارد و 542 میلیون ریال می‌باشد.

وی یادآور شد: طبق پیگیری‌های انجام شده با اختصاص وام به پنج شرکت PAP نیز موافقت شده که مبلغ آن 75 میلیارد ریال می‌باشد.

وی همچنین افزود: دفاتر خدمات ارتباطی نیز از جمله مواردی است که به آن‌ها وام تعلق می‌گیرد، در این راستا درخواست حدود 240 دفتر مورد بررسی قرار گرفته است. از این تعداد درخواست حدود 91 دفتر توسط ما بررسی شد و درخواست 140 مورد در معاونت برنامه‌ریزی وزارت مورد بررسی قرار گرفته است که طبق آخرین اطلاعات مبلغ وام 91 موردی که توسط ما مورد موافقت قرار گرفته است، حدود هشت میلیارد و 425 میلیون ریال می‌باشد.

  • ۸۴/۰۶/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">