ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نشست مشترک وزرای صنایع و ارتباطات

| سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر صنایع و معادن گفت: می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در صنایع مخابراتی بیش از یک درصد از تولید ناخالص ملی را رشد دهیم و موجب افزایش ارزش افزوده این بخش، ثروت و اشتغال در کشور شویم.

به گزارش (ایسنا)، علی‌اکبر محرابیان ـ وزیر صنایع و معادن ـ بعد از ظهر دیروز در نشست مشترکی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این دو وزارتخانه در برخی از امور نیاز است هر از چند گاهی با هم نشست‌هایی داشته باشند، تصریح کرد: در این جلسه، مشکلات و مسائل حوزه صنعت و مشترکات آن با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه کشور در زمینه فناوری اطلاعات رشد خوبی در بخش‌های نیروی انسانی و زیرساخت‌ها داشته است، افزود: در مورد بهره‌مندی از حداکثر توان داخلی برای بومی‌سازی صنایع حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار، امنیت اطلاعات و حوزه فضایی گفتگوهای خوبی بین دو وزارتخانه مطرح شده است.

محرابیان تعریف و حمایت از برخی پروژه‌های مشترک دو وزارتخانه را از دستاوردهای این نشست عنوان کرد و افزود: همچنین قرار شد تیمی متشکل از معاونان دو وزارتخانه به طور دائم مسئول پیگیری این مصوبات شوند و در هر فصل در سطح وزرا و معاونان جلساتی برگزار شود.

وزیر صنایع با بیان اینکه قسمتی از صنایع مخابراتی ما در حوزه صنایع «های‌تک» است، یکی از ماموریت‌های جدید سازمان‌های توسعه‌ای به ویژه ایررو را سرمایه‌گذاری در این بخش دانست و گفت: اگرچه کشور در بخش‌هایی از صنایع های‌تک تاکنون وارد نشده است اما امیدواریم این جلسه منجر به ایجاد فضای خوبی برای توسعه صنعت داخل به وجود آورد.

محرابیان با بیان اینکه درسال‌های گذشته کنسرسیوم و اقداماتی خوبی صورت گرفته است، بر جهت دهی بر آن‌ها تاکید کرد و گفت: باید در یک فضای حمایتی معقول ولی رو به جلو و رقابتی حمایت‌های لازم را از این بخش داشته باشیم.

وی در مورد خودکفایی در حوزه ساخت گوشی‌های همراه نیز گفت: حرکت در جهت صنعتی کردن و اجرای استراتژی صنعتی در همه جا پذیرفته است، ولی جلوگیری از واردات به خصوص در بخش صنایع آن هم گوشی همراه که هر روز شاهد فناوری جدید در بازار هستیم و تقاضا برای آن سریع تغییر می‌کند شاید امکان‌پذیر نباشد. اما مهم این است که با سرمایه‌گذاری در صنایع مخابراتی حداکثر بهره ببریم.

محرابیان افزود: البته ممکن است ساخت برخی از گوشی‌های همراه امکان‌پذیر باشد، اما در مورد برخی دیگر نیاز است که سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش زیرساخت‌های سخت‌افزار و سوئیچینگ صورت بگیرد.

وی با رد کندی روند اجرای هشت طرح فولادی گفت: مرحله اول آن که انتشار اوراق مشارکت، جذب و تزریق منابع بود انجام شد و مرحله دوم آن در چند ماه آینده عملیاتی می‌شود. ضمن آنکه اگر نقطه ضعفی هم در اجرای پروژه‌ها باشد مسئولان آن‌ها باید با شناسایی موانع به رفع آن‌ها اقدام کنند.
وی در مورد تغییرات در برنامه پنجم توسعه که از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفته، با ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: مطمئنا رشد صنعت تابع منابع تزریق شده است که امیدواریم منابع تخصیص یافته در این لایحه همانگونه که هست به تصویب برسد.

وزیر صنایع در مورد تحریم‌های صورت گرفته علیه کشور خاطر نشان کرد: علت اصلی رشد صنعت به دلیل تحریم‌های صورت گرفته است، چرا که توجه ما را به منابع و متخصصان داخلی معطوف کرد.

وی در مورد صادرات مواد خام به کشورهایی که در تحریم علیه کشور حضور داشته‌اند نیز گفت: قطعا اقدامات مشابهی را علیه کشورهای پیشرو تحریم صورت خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور انوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست با بیان اینکه به دلیل پیچیدگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد نتوانستیم توفیقاتی در حوزه توسعه کاربردها در صنعت داشته باشیم، گفت: امیدواریم که کار گروه با طراحی مدل مناسب از صنایع، موجب حمایت از این بخش شود، ضمن آنکه عزم آن داریم که این توسعه بیشتر در بخش خصوصی صورت بگیرد.

  • ۸۹/۰۴/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">