ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نظام ثبت سفارش واردات الکترونیکی می شود

| دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

نظام مدیریت ثبت سفارش واردات از 15 آذر ماه جاری از شیوه ثبت کاغذی خارج و به طور کامل الکترونیکی انجام می شود .

" مهدی غضفری " در "پنجمین همایش ملی تجارت الکترونیک " در تهران از نظام ثبت سفارش به شیوه الکترونیکی به عنوان سیستمی "بدون خطا " نام برد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا ، وی در این همایش که از روز گذشته در مرکز همایش های صدا و سیما آغاز شده است ، افزود: پیش از این برای اطمینان از صحت عملیات ثبت سفارش ، همزمان با انجام مراحل ثبت کاغذی ، مراحل الکترونیکی نیز به آن اضافه شد که نتایج بدست آمده حکایت از صحت این سیستم و عدم خطاپذیری آن داشت .

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه تاکید کرد : نظام ثبت سفارش واردات ، سیستمی مناسب می باشد و در آن تصمیمات تجاری ثبت می شود و سیستم های مرتبط می توانند ازاین اطلاعات آماری در تنظیم بازار ، بهره برداری کنند .
** روابط کارگزاری

این مقام مسئول همچین ابراز امیدواری کرد که روابط کارگزاری بین بانکی از طریق فناوری اطلاعات ، در آینده گسترش یابد .
** افزایش بهره وری

غضنفری سپس افزایش بهره وری را جدی ترین انتظار از فناوری اطلاعات بیان کرد وگفت : فرایندها متهم اصلی هستند و در بسیاری از امور اداری تا فرایند ها ، اسناد و مدارک مرتبط با آنها ایجاد نشود ، فناوری اطلاعات نمی تواند کار خود را انجام دهد. زیرا ادامه روند غلط منجر به ارائه کار به صورت اشتباه می شود .
** ایجاد پنجره واحد تجاری

معاون وزیر بازرگانی سپس ایجاد پنجره واحد تجاری را به عنوان عمده ترین راه یکپارچه سازی سیستم ها دانست و افزود: برنامه ریزی جهت استقرار نظام پنجره واحد تجاری موضوعی مهم است که کاربران می توانند با ورود به پنجره اطلاعات اولیه از مجموعه خدمات استفاده کنند .

به اعتقاد این مقام مسئول ، پنجره واحد تجاری مبانی علمی و استاندارهای بین المللی را درخود جای داده و نیازمند مشارکت دستگاه های علاقه مند در یکپارچه سازی این فعالیت های درحوزه تجارت است .
** پیش نیازها

معاون وزیر بازرگانی ، اراده جدی نهادهای دولتی و ورود مجری با داشتن اختیارات کامل را از پیش نیازهای ایجاد پنجره واحد تجاری عنوان کرد و یاد آورشد :دولت باید مجری این بخش را تعیین کند .

وی با اشاره به مبانی حقوقی ، ضرورت داشتن امنیت را از دیگر پیش نیازهای مقدماتی مورد نیاز برای پنجره واحد تجاری به لحاظ فناوری و آمادگی بنگاه ها دانست و ابراز امیدواری کرد تا این هدف در دولت نهم محقق شود .

به گفته این مقام مسئول ، مرکز صدور امضای الکترونیک نقش مهمی درایجاد امنیت دراین خصوص دارد .

غضنفری معتقد است : اگر سایر دستگاه ها سیستم های داخلی خودرا به این سیستم واحد متصل کنند ، می توان به اهداف تجارت الکترونیک دست یافت و تحقق این ایده حتی اگر 10 سال هم به طول انجامد ، پایه خوبی برای رسیدن به آرمان انجام فعالیت های تجاری براساس فناوری خواهد بود .

این مقام مسئول در وزارت بازرگانی با طرح این موضوع که توسعه صادرات راهی جز یکپارچه سازی بر مبنای تجارت الکترونیک ندارد ، یاد آور شد : مدون کردن برنامه ها بر مبنای اطلاعات و اتصال به شبکه اطلاعاتی از پیش نیاز ها محسوب می شود .
** پایه های فناوری اطلاعات در سازمان توسعه تجارت

وی درادامه گفت : درحال حاصر پایه های فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران شکل گرفته و به یکدیگر متصل شده اند و افزود: درصورتی که سایرسازمان ها در سطح خود این ارتباط را ایجاد کنند ،کافی است که پایه هایش به یکدیگر متصل شوند .

رئیس کل سازمان توسعه تجارت سپس به تشریح مراحل عملیاتی کردن فعالیت خارجی با استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان توسعه تجارت پرداخت .

وی افزود: شناسایی مشتریان جدید و معرفی فرصت های تجاری ، توسعه بازارها ، کاهش هزینه های عرضه کالا و خدمات ، افزایش بهره وری فعالیت ها ، تسهیل فرایندهای تجاری ، افزایش سرعت در جریان پرداخت ها ازجمله کاربردهای تجاری فناوری اطلاعات است .

به گفته غضنفری ، استفاده از پایگاه اطلاع رسانی ، برقراری ارتباط پویا بین نیازهای مشتریان ، عضویت در بازارهای مجازی ،انجام تبلیغات درشناسایی مشتریان جدید و معرفی فرصت های تجاری موثر است .

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: افزایش قابلیت سفارش دادن محصولات و خدمات ، امکان انجام مبادلات با بازارهای دورازدسترس ، ایجاد و افزایش اعتماد در میان شرکای تجاری ، جذب مشتریان جدید به دلیل کاهش قیمت ها در توسعه بازارها نقش عمده ای را ایفا می کنند .

معاون وزیر بازرگانی در پایان کاهش قیمت خرید مواد اولیه ، تنزل زمان چرخه تولید ، کاهش هزینه های مبادلات تجاری ، افزایش انعطاف پذیری در زنجیر عرضه ها کالاها را در کاهش هزینه های عرضه کالا و خدمات موثر بیان کرد .

  • ۸۷/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">