ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نفوذ کاربران ایران به 35 درصد رسید

| سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۸، ۰۶:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات گفت: با تحقق 129 درصدی تعهدات برنامه چهارم در بخش ضریب نفوذ کاربران اینترنت، این شاخص به حدود 35 درصد رسید.

عبد خضر کامرانی در گفت‌و‌گو با فارس ، اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید ضریب نفوذ کاربران اینترنت به 27 درصد می‌رسید؛ این در حالی است که با تلاش‌های صورت گرفته، این شاخص با رشدی 129 درصدی به حدود 35 درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه چهارم توسعه مقرر شده بود تا "نسبت داده داخل کشور به کل ترافیک " به 51 درصد برسد؛ که این شاخص نیز با رشدی 107 درصدی به حدود 55 درصد رسید.

معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات با بیان این مطلب که ظرفیت اینترنت کشور در دولت نهم بیش از 26 هزار مگابیت افزایش داشته است، گفت: بر اساس برنامه چهارم این شاخص باید به حدود 19 هزار مگابایت می‌رسید؛ که رشدی 136 درصدی را داشته است.

وی افزود: طی فعالیت چهارساله دولت نهم، تعداد پورت‌های دسترسی پرسرعت واگذار شده توسط بخش خصوصی به 307 هزار و 438 عدد رسیده است.

عبد خضر کامرانی خاطرنشان کرد: 57 هزار و 689 پورت نیز توسط بخش دولتی دایر و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: متوسط زمان انتظار دریافت ارتباط پرسرعت داده نیز به کمتر از دو هفته رسیده است.

معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات تصریح کرد: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته، 58 درصد از روستاهای بالای 100 نفر جمعیت به شبکه‌های اطلاع‌رسانی متصل هستند.

وی در خصوص پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اینترنت خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم پیش بینی شده بود تا پنج هزار مدرسه به این شبکه متصل شوند؛ که با اقدامات انجام شده و با تحقق 125 درصدی این پروژه، هم اکنون حدود شش هزار و 277 مدرسه به این شبکه متصل هستند.

  • ۸۸/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">