ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقش وزارت ارتباطات در اجرا نشدن شبکه علمی

| سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر
معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه افتتاح فاز نخست شبکه علمی در گذشته تنها به صورت ظاهری بوده است، گفت: افتتاح این شبکه با مشکلات اجرایی زیادی مواجه است.

وحید احمدی افزود: راه اندازی شبکه علمی جزء برنامه های اصلی وزارت های علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده اما متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده و متاسفانه موضوع افتتاح این شبکه در گذشته تنها به صورت ظاهری بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه در سال گذشته جلسات مختلفی برای راه اندازی شبکه علمی میان دو وزاتخانه علوم و ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است، افزود: در این زمینه تیم های مشترکی میان این دو وزارتخانه تشکیل شد.

احمدی اضافه کرد: برای راه اندازی این شبکه با مشکلات اجرایی مانند عدم شفافیت در وجود زیرساخت ها، تامین تجهیزات مورد نیاز و مشارکت میان نهادها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

به گزارش مهر وی گفت: عدم شناخت راه اندازی شبکه علمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب شده تا این پروژه اجرا نشود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به نیاز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به شبکه علمی برای بارگذاری اطلاعات خود و ارتباط با دیگر مراکز علمی و آموزشی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی کشور داده های علمی و آموزشی زیادی دارند که این داده باید بر بستر شبکه ای با پهنای باند وسیع و سرعت بالا بارگذاری شود.

احمدی تاکید کرد: درحال حاضر وزارت علوم از سوی دانشگاه ها درخصوص پهنای باند و بارگذاری اطلاعات تحت فشار است که ایجاد شبکه علمی این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

وی گفت: حکم وزیر علوم برای راه اندازی شبکه علمی به رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به معنای تسریع روند اجرای این پروژه است.

معاون پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد: راه اندازی این شبکه تنها مربوط به وزارت علوم نیست بلکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید در این زمینه عزم خود را جزم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">