ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماد مخابرات بازگشایی شد

| دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۸۷، ۰۵:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

نماد معاملاتی مخابرات بعد از 120 روز غیبت از تابلوهای بورس امروز به قمیت هر سهم 137 تومان بازگشایی شد تا شاخص کل با افت 125 واحد در آخرین روزهای سال جاری به عدد 7 هزار و 972 واحد برسد.

به گزارش فارس، نماد معاملاتی شرکت مخابرات در حالی از 26 آبان به دلیل برگزاری مجمع سالانه و لزوم ارایه اطلاعات شفاف و کامل از تابلوهای معاملات سهام غایب بود که با توجه به ارسال اطلاعات مربوط به بودجه 88 و موضوع 300 میلیارد تومان ، مسئولین بورس امروز تصمیم به بازگشایی نماد این شرکت بزرگ بورس کردند.

بر اساس این گزاش، این اقدام در ساعات میانی معاملات امروز بورس صورت گرفت و در ابتدا قیمت هر سهم مخابرات حدود 133 تومان قیمت‌گذاری شد اما با توجه به تمایل خرید برخی نهادهای مالی مانند سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و سرمایه‌گذاری تدبیر قیمت هر سهم مخابرات به 137 تومان رسید.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که با توجه اثر رشد یا کاهش10 هر تومان سهم مخابرات در افزایش یا کاهش 100 واحدی شاخص کل بورس (که تقسیم سود 13 تومانی هر سهم آن در شاخص محاسبه نشد) از ارقام دماسنج بازار سهام 125 واحد (در کنار بازگشایی نماد 14 شرکت دیگر) کاسته شد تا بدین ترتیب شاخص کل بورس در آخرین روزهای سال جاری در کانال 7 هزار واحد به ثبت برسد.

با این اوصاف عدد شاخص کل بورس در عدد 7 هزار و 972 واحد جاخوش کرد و دو روز آینده باید شاهد سیر و حرکت قیمت سهام بزرگترین شرکت بورس یعنی مخابرات و هم‌چنین نمودار شاخص بورس بود.

  • ۸۷/۱۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">