ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماد گوگل در Nasdaq بسته شد

| يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر
مدتی است که خبر پیوستن گوگل به آلفابت یا همان الفبا منتشر شده است اما این غول عظیم جست‌وجو تغییراتی را اعمال کرده که به پیوستنش به الفبا مربوط می‌شود و از دید رسانه‌ها این خبر رسمی پیوستن گوگل است.
فناوران- یکی از نخستین کارهایی که  در این زمینه انجام شده، تغییر شعار ابتدایی گوگل است. گوگل شعاری داشت که می‌گفت: «شیطانی عمل نکن»، اکنون گوگل پس از پیوستن به الفبا، این شعار را تغییر داده و با مفاهیم ملایم‌تری سعی در اثرگذاری برکارکنان خود دارد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، شعارهای تازه گوگل جملاتی مانند: «قانونی عمل کن»، «احترام همکارت را نگهدار»، «مسوولیت پذیر باش» و جملاتی از این دست است. البته گوگل قبلاً کارهایی مانند طراحی کرم‌های نفوذگر برای دریافت اطلاعات از کاربران خود یا فروش علاقه‌مندی‌های آنها برای کسب درآمد انجام داده است که با شعارهایش چندان همخوانی نداشته و باعث شد که استیو جابز، مدیر عامل فقید اپل، این شعارها را «مشتی چرت و پرت» بخواند. 
حالا گوگل امیدوار است که با شعارهای تازه، در الفبا، افق تازه‌ای بیابد. 
البته تلاش‌های گوگل برای استفاده از فرصت ایجاد شده به تغییر شعار محدود نشده و سهامداران سوندار پیچای را نیز به‌عنوان مدیر عامل، برای نظارت بر فعالیت‌های شرکت برگزیدند. پیچای در این پست یک مأموریت ویژه دارد و آن، دنبال کردن نوآوری‌ها و یافتن ابتکارهای تازه در محیط‌های غیر مرتبط است. همانطور که همه در دنیای تکنولوژی می‌دانند، گوگل یکی از پیشتازان استفاده از ایده‌های نو است و اکنون زمانی که موتور جست‌وجوی این شرکت در حال بررسی داده‌ها در فضاهای اینترنت هستند و از سیستم عامل آندرویید تا وب‌سایت یوتیوب را زیر نظر گرفته‌اند، الفابت فرصت این را دارد تا بخش «Fiber» این شرکت را زیر چتر خود داشته باشد. فایبر یا همان فیبر، قسمت مربوط به اینترنت گوگل است. کالیکو، گوگل سلامتی، گوگل سرمایه‌گذاری، نست (Nest) یا همان بخش خانه هوشمند، گوگل مربوط به سرگرمی و چند بخش دیگر نیز همگی تحت پوشش آلفابت قرار می‌گیرند تا مبادا نوآوری ارائه شود و گوگل از آن بی‌اطلاع بماند. 
براساس اعلامیه‌ای که گوگل منتشر کرده است، کلیه سهام‌ این شرکت از کلاس C تا کلاس A در بازار سهام Nasdaq در پایان ساعت کاری روز جمعه 2 اکتبر (10 مهر) بسته شد و از روز 5 اکتبر (13 مهر) این سهام‌ها در قالب سهام آلفابت در کلاس‌های A و C قابل معامله خواهند بود. این درواقع آخرین گام برای رسمی شدن وجود شرکت هلدینگ «آلفابت» است و از این پس غول گوگل با ساختاری تازه کار خود را ادامه می‌دهد. روش عملکرد گوگل در عرصه اقتصادی، خود یک سبک تازه و موفق از اقتصاد بود اما اکنون مدیران این ابرشرکت آمریکایی با استفاده از روش‌های سنتی بازار، قصد دارند تغییرات همزمان مدیریتی خود را به نتیجه‌ای بهتر برسانند. 
  • ۹۴/۰۷/۱۲

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">