ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمایشگاه پلیس و فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز در دانشگاه صنعتی شریف با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ریاست دانشگاه شریف افتتاح شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه پلیس و فاوا، فرمانده ناجا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پلیس و فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: امسال بودجه ای که برای بخش دانش وپژوهش تخصیص داده شده،حدود 11 میلیارد تومان است که ظرف چند سال گذشته 10 برابر شده است.سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم افزود: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعتباری که برای سال جاری در نظر گرفته شده حدود 80 میلیارد تومان است و به رغم آنکه امکان افزایش این بودجه وجود دارد اما در حال حاضر معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل نداشتن آمادگی فنی امکان جذب این رقم را ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تلاش پلیس بر این بوده که خودش را در برابر تهدیدات محیط پوشش بدهد گفت: .یک حرکت رو به جلو در محیطی مناسب باعث شد نیروی انتظامی در برنامه چهارم وارد حوزه رقابتی شود یعنی نگاه خود را از درون سازمانی به برون سازمانی ببیند.

وی افزود: در نگاه جدید ناجا درحالی که تهدیدات را در نظر دارد به دنبال استفاده از فرصتها نیز هست و صرفا بر موضوعات داخل سازمان متمرکز نیست.

سردار احمدی مقدم افزود : در برنامه پنجم تلاش ما بر این است که وارد حوزه تهاجمی شویم. یعنی با بهره گیری از نقاط قوت سازمان به استفاده از فرصتها برسیم و به عنوان یک سازمان پیشرو با افزایش قدرت پیش بینی تحولات را از قبل پیش بینی کرده دو پیش از هر کاری آن را خنثی یا خودمان را برای مقابله با آنها آماده کنیم.

به گفته سردار احمدی مقدم در حال حاضر سیاست پلیس انفعالی با راهبرد تهدید محور و مقابله ای است. و با باطوم و سلاح به جنگ و مقابله با بحران های اجتماعی می رود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تلاش بعدی پلیس ، افزایش قدرت پیش گیری است که باید ازوقوع جرایم پیش گیری کند و راهی که پلیس دنبال می کندانتقال از اولین پیش گیری به مرحله پیشگویی است البته در دنیا استراتژی سازان مرحله جلوتری هم دارند و آن هم را به دیگر جوامع تحمیل می کنند که آن مرحله پیش سازی است اما با توجه به موقعیت، ناجا فعلا در چنین مرحله ای نیست.

به گفته سردار احمدی مقدم اعتلای پلیس در برنامه پنجم در سه چهار حوزه است دانش و پژوهش و فناوری از مهمترین این حوزه هاست.

وی گفت :.ناجاضمن داشتن مرکز مطالعات، در تمام حوزه های ستادی و پلیسهای ستادی دفتر تحقیقات کاریردی دایر کرده که ظرف دو سال هر سال حدود دو برابر رشد کرده است.

وی گفت : ما هیچ چیزی نسبت به دنیا در حوزه دانش و فناوری کم نداریم گاهی اوقات از دنیا جلوتر هم هستیم..روزگاری خجالت می کشیدیم خارجیها را برای بازدید از نمایشگاهها داخلی دعوت کنیم که در شرایط کنونی در همه حوزه ها ناجا حرفی برای گفتن دارد .حتی در برابر کشورهای پیشرفته نیز نقطه ضعفی نداریم.

فرمانده ناجا گفت : امسال حدود 11 میلیارد تومان به حوزه پزوهش ودانش تخصیص داده شد که البته هرچه در این حوزه هزینه شود بازگشت مالی خواهد داشت و در آمدش در خودش نهفته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: ما تلاش می کنیم در پایان برنامه پنجم کفه ترازوی سازمان نرم افزاری نسبت به سازمان سخت افزاری سنگینتر شده باشد. که این موضوع مستلزم داشتن سرعت و انجام امور زیربنایی و سرمایه گذاری انسانی و آموزش و پژوهش با همکاری سایر مجامع علمی است

وی گفت در حال حاضر در حوزه علم و فناوری سرعت رشد مناسبی داریم واگر همین منحنی را با همین آهنگی که در 5 ساله چهارم داشتیم حفظ کرده وتا حدی هم شیب آن را صعودی تر کنیم در پایان برنامه پنجم میتوانیم به جایگاهی که پلیسهای جهان ادعایش را دارند،برسیم

  • ۸۷/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">